Estones de MATEMÀTIQUES OAOA

Ja fa anys que l’escola ha fet una aposta per treballar les matemàtiques seguint el moviment OAOA (Otros Algoritmos para las Operaciones Aritméticas) on l’alumnat s’engresca jugant i aprenent de manera comprensiva.

Juguem, manipulem, representem, deduïm, descobrim, preguntem i expliquem per entendre les matemàtiques que ens envolten. L’objectiu més important és que les MATES ENS AGRADEN! i a partir d’aquí tot és més fàcil.

A educació infantil també ho fem jugant, de vegades de forma lliure i d’altres amb activitats una mica més guiades, gaudim experimentant amb els materials i treballant de forma manipulativa: ens iniciem en el treball de càlcul, la construcció de números i el seu valor, la comparació, la resolució de problemes, l’espai i la forma (patrons, seriacions, memoria visual), la mesura, longitud, composició i descomposició, el traç… que es contiuarà treballant i s’ampliarà amb profunditat a tota l’etapa d’educació bàsica.

Aquí teniu un petit tastet!