Dia internacional de les biblioteques: Inaugurem la nostra!

El dimarts, 24 d’octubre, a l’escola vam celebrar el Dia Internacional de les Biblioteques i ho vam fer inaugurant la nostra.

Des de fa uns quants cursos l’estem adequant i, ara, ja està preparada per tornar acollir als/a les nostres alumnes.

I, com no podia ser d’una altra manera, l’hem reobert fent una roda de contes en veu alta, que ens han llegit i explicat les nostres auxiliars de conversa.

A la nostra escola tenim una tradició, tots i totes els/les auxiliars ens porten un conte en la seva llengua materna per al nostre racó de plurilingüisme. I tots/es ens el dediquen escrivint-hi unes paraules.

Així doncs, hem pogut escoltar contes en diverses llengües: grec, serbi, croata, italià i polonès, de la mà de la Maria, la Mileni, l’Iva, l’Alessia i la Kaja.

A totes elles els volem agrair la seva participació i els volem dir que ho han fet “really good”. “Congratulations girls!”

A continuació, us hem compartit un vídeo-resum de la jornada perquè vosaltres també pugueu gaudir escoltant-les.

A la roda de contes no hi hem assistit només nosaltres, també ens ha acompanyat el Fosquet. Què qui és? Ah, què no el coneixeu? És clar, l’hem presentat avui! El Fosquet és un gat i també la mascota de la nostra biblioteca.

I, tot i que no l’hem donat a conèixer abans, té una llarga història. Resulta que fa uns quants cursos vam celebrar un concurs de dibuix en el qual, els nens i les nenes havien de fer un esbós de la mascota de la biblioteca. D’entre tots, vam escollir-ne uns quants i, finalment, el disseny guanyador va ser el de l’Amanda, que llavors feia 2n.

Tot seguit, vam demanar ajuda per transformar el seu dibuix en un peluix i, aquest curs, entre tots/es, li hem buscat un nom. Al final d’aquest article us hem penjat una foto seva envoltat de tots els contes que ens han explicat a la roda. Ara bé, si el voleu veure més bé, podeu dir als vostres fills i filles que us ensenyin el punt de llibre amb la seva foto. L’anirem fent al llarg d’aquesta setmana per tenir un record de la jornada.

Per acabar, ens acomiadem de vosaltres amb una cita:

Quan una persona llegeix per a una altra es produeix una alquímia miraculosa que converteix coses de la vida quotidiana en un aliment extraordinari per al cor, la ment i la imaginació.

Meghan Cox Gurdon

La màgia de llegir en veu alta (2022)

1. Nadina

Felicitats per la nova biblioteca!

Espero no ser massa clara però que estrany veure una inauguració d’una biblioteca escolar tota l’estona amb la pantalla a davant dels infants. Sense jutjar però em costa d’entendre. És molt difícil que els infants escoltin amb una pantalla al davant.

Molta sort!

1. admin

Gràcies pel vostre comentari. Només dir que tal com s’indica a l’article publicat, les auxiliars de conversa internacionals explicaven contes del seu país en les seves llengües, l’alumnat seguia les seves explicacions i la pantalla només era un suport audiovisual al seu relat-