Dia de la Pau i la No Violència 2023

Aquests darrers dies de gener hem organitzat a l’escola diverses activitats relacionades amb la pau i la no violència. Hem treballat diferents contes a cada aula relacionats amb aquesta temàtica, després de converses, participació activa de l’alumnat i molta reflexió ens ha permet extreure un lema a cada curs.

Avui dia 30 de gener hem pogut reunir-nos i compartir els diferents lemes al pati de l’escola. Primer hem iniciat l’acte amb educació infantil que ens ha ballat i cantat la cançó «Volem la Pau» de Dani Miquel. Més tard, representants de cada curs d’infantil a primària, han explicat quin conte han treballat, un breu argument i quin aprenentatge han extret d’aquest. Això ens ha permès extreure un lema que hem dissenyat i representat gràficament en una pancarta a plàstica que hem compartit amb la resta de la comunitat educativa al mig de la pista del pati de l’escola. A continuació l’alumnat d’educació primària ens ha cantat la cançó «Persones iguals» de Petaka que han treballat a l’hora de música i que també han expressat en llenguatge de signes.

Però no només hem treballat els contes aquests dies, sinó que també hem après qui era Gandhi, què va fer per la pau en el 75è aniversari de la seva mort i hem pintat unes mandales hindús. Finalment, tota l’escola hem finalitzat l’acte duent a terme el símbol de la Pau al mig de la pista enlairant les mandales i penjant les nostres pancartes als passadissos de l’escola.

Els contes que hem fet i els seus lemes han estat:

• I3: T’estimo (quasi sempre) → Ens estimem
  • I4: Una mare per a l’Owen → La Pau és ajuda!
  • I5: La niña más pequeña de toda la escuela → Aconseguim la pau amb respecte i amor
  • 1r Una muntanya qualsevol → Cap guerra serveix per mostrar qui és el millor
  • 2n Les botes del General i Els nens no volen la guerra → Mai no és tard per celebrar la vida
  • 3r Un bon costum → Parlar és un bon costum
  • 4t Per què → Amb la violència no aconseguirem res bo
  • 5è Curt «Umbrella» → L’empatia i el respecte fan amics per sempre
  • 6è La zapatilla roja → Quan la guerra t’asusta és perquè no és justa

Sens dubte ha estat un gran dia i esperem que tothom faci la pau.

PAU, PAU, PAU!