Celebrem el Dia Mundial de l’Aigua i dels Autors Europeus

Avui a l’escola hem celebrat el Dia Mundial de l’Aigua i el Dia dels Autors Europeus, que serà el proper dilluns dia 25 de març. Per aquest motiu, hem organitzat diverses activitat relacionades amb aquestes dues celebracions. Així doncs, des de l’alumnat més petit de l’escola fins al més gran, hem anat a la biblioteca a gaudir de poesies (aprofitant que ahir va ser el Dia Mundial de la Poesia), cançons i activitats relacionades amb l’aigua escrites per diferents autors europeus. Prèviament, cada classe també havia treballat un consell per estalviar aigua a casa. Paral·lelament, cada infant havia dissenyat la seva pròpia gota d’aigua amb un compromís per no malbaratar-ne més i tenir cura del nostre planeta. Podeu gaudir de la nostra exposició al nou racó sostenible situat al vestíbul de l’escola, ja que formem part de les Escoles Sostenibles de Lleida (ESL).

A educació infantil, la Kleopatra, ens ha explicat el cicle de l’aigua i també ens ha llegit un poema de l’autor grec Giorgos Drosinis. A continuació, ha estat el torn de cicle inicial, a qui l’Eva ens ha recitat Voda, voděnka una poesia de l’autor txec Jiří Žáček. Després, a cicle mitjà, la Carmen ens ha presentat la poesia Jour de l’eau del poeta francès Philippe Desportes. Finalment, 6è hem escoltat una poesia tradicional grega de la gent local del Peloponnese, a càrrec de la Maria. I l’alumnat de 5è hem gaudit de la lectura de la poesia Acqua de l’autor Gabriele d’Annunzio que ha recitat la Sofia, la nostra auxiliar d’Itàlia.

Per posar punt i final a aquesta jornada, l’Eva ens ha animat a crear, per cicles, diferents missatges en una pancarta, per tal de fer-nos conscients sobre la necessitat d’estalviar aigua. Que després hem exposat al vestíbul de l’escola, envoltada d’onades amb la paraula AIGUA escrita en les diferents llengües que tenen representació a la nostra escola.