Adaptació I3

El període d’adaptació és un procés que no tots els infants el viuen de la mateixa manera. Per a molts infants l’inici a l’educació infantil representa la primera separació física i afectiva del seu entorn familiar, compartint dues situacions vivencials molt diferents: la coneguda (la família) i la desconeguda (l’escola). En aquest darrer espai l’alumnat viurà molts moments de la seva vida, on tot és nou, gran, complex i amb més infants (desconeguts per a elles i ells) amb els quals han de compartir i conviure.

Al llarg d’aquest procés d’adaptació els infants inicien un moment de la seva vida en el qual han d’aprendre i acceptar la separació temporal amb la família, per de mica en mica anar-se integrant en un nou grup amb el que compartir moltes experiències i vivències. Però si quelcom tenim segur és que seran capaços de gaudir-les a mesura que es vagin adaptant, adquirint hàbits i rutines i confiant amb les persones del seu voltant.

És normal que aquests canvis provoquin inseguretat a l’alumnat, mostrant canvis en el seu comportament com ara plors, pors o regressions en aprenentatges adquirits. Amb una mica de temps, paciència, estima i un bon acompanyament docent ho aniran adquirint i superant. I per això els hàbits són imprescindibles. Aquests són unes pautes de comportament que ajuden als nens i a les nenes a estructurar-se, a orientar-se i a formar-se millor. Adquirir-los els permet ser més autònoms i fa possible que tinguin una convivència positiva amb els altres, així com també són necessaris en l’adquisició de nous aprenentatges. Per això necessitem de la vostra ajuda: família i escola treballant de forma conjunta per aconseguir aquest assoliment.

Us deixem un vídeo amb el nostre primer mes a l’escola. Ha estat un mes intens, ple de plors i de riures, de joc, d’iniciar-se en uns hàbits i rutines que ens ajudaran a aprendre molt a l’aula, a estar més segurs, més tranquils i a continuar gaudint d’experiències i vivències que ens ajudaran a continuar avançant, motivats en convertir-nos en les persones del futur.

Adaptació I3