Projecte de la biblioteca

La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que conté documents en tot tipus de suport per a l’aprenentatge i per a la recerca.

La biblioteca escolar està integrada dins l’organigrama del centre i disposa d’un espai, de personal i dels recursos necessaris per al compliment de les seves funcions. Les seves funcions són:

Funció d’organització i gestió de la informació i el fons documental:

• Acompanyar a l’alumnat en la cerca d’informació, ja sigui a través d’Internet o bé dels llibres dels quals disposa la biblioteca, per tal que cada vegada sigui més autònom desenvolupant aquesta tasca.
  • Catalogar el fons bibliogràfic del qual disposa la biblioteca, mitjançant el programa ePèrgam.

Funció educativa, social i cultural:

• Fomentar el gust per la lectura entre l’alumnat de l’escola.
  • Implicar a la comunitat educativa en les activitats proposades des de la biblioteca de l’escola.
  • Conèixer les preferències dels nens/es de l’escola a l’hora de llegir, per tal d’oferir-los articles (llibres, revistes…) que s’adeqüin als seus gustos.
  • Mantenir la biblioteca com a espai d’aprenentatge per al desenvolupament de les diferents àrees curriculars, fomentant el seu ús per part de tota la comunitat educativa.
  • Donar a conèixer la biblioteca a tota la comunitat educativa participant de manera activa en les activitats del centre.
  • Fer de les TAC un mitjà de comunicació important de la vida de la biblioteca.

Funció de col·laboració amb l’entorn:

• Estrènyer i ampliar el lligam amb altres institucions per tal de conèixer noves realitats i experiències que ens poden ser útils en el nostre creixement com a centre.

L’escola no disposa d’una comissió de biblioteca, però si d’un equip humà de suport a la biblioteca. El qual, està format pel/per la coordinador/a de la Biblioteca Escolar i el/la Tècnic d’Educació Infantil.

Les principals tasques que desenvolupa aquest equip, són:

• Acompanyar l’alumnat en la cerca d’informació, ja sigui a través d’Internet o bé dels llibres dels quals disposa la biblioteca.
  • Fomentar el gust per la lectura entre l’alumnat de l’escola.

En relació al Pla de Lectura del Centre, la biblioteca hi col·labora a través de les maletes viatgeres, ja sigui facilitant material (contes, revistes…) o bé, participant en la seva el·laboració. També coordina activitats, com per exemple: la visita d’autor/es locals a les aules o animacions lectores.

A continuació, s’exposen les activitats que es duen a terme a la biblioteca de l’escola:

• Sorpreses literàries.
  • Visita d’escriptors/es…
  • Conta-contes i tallers literaris.