Els grups de Mitjans D i Grans B hem fet aquest dilluns passat un viatge molt especial: no hem agafat cap mà quina del temps, però ens hem endinsat en el passat més remot. Les Coves del Toll, a Moià , ens han obert una finestra a la prehistòria. Allà , entre ombres de pedra i records de fa milers d’anys, hem deixat volar la imaginació i hem treballat com autèntics detectius del passat.
Amb el taller d’Arqueologia hem après a llegir les pistes que la història ens deixa enterrades sota terra: fragments, eines, ossos… Tot parla, si sabem escoltar. I entre riures i concentració, hem creat un brunzidor (aquell instrument antic que feia música amb l’aire i els permetia comunicar-se entre muntanyes) i hem fet volar el so per l’aire, com ho feien en aquells temps.
Ha estat un dia ple de descobertes, de preguntes i de connexions invisibles entre el que vam ser i el que som. Perquè, al capdavall, aprendre també és descobrir d’on venim.




