El Conseller visita diversos centres de Sant Quirze

14 maig 2021 17:08

El conseller visita diversos centres educatius de Sant Quirze del Vallès

• Josep Bargalló ha visitat l’Escola El Turonet, l’Institut Sant Quirze del Vallès, l’Institut escola Onze de Setembre i el Centre de formació d’adults municipal L’Olivera
Foto

El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha remarcat avui “la necessitat d’augmentar l’oferta d’educació postobligatòria de Sant Quirze del Vallès”. Ho ha fet durant la visita a diversos centres educatius del municipi. Concretament, l’Escola El Turonet, l’Institut Sant Quirze del Vallès, l’Institut escola Onze de Setembre i el Centre de formació d’adults municipal L’Olivera.

El titular d’Educació ha afirmat que la visita ha permès “refermar la necessitat de treballar conjuntament amb l’Ajuntament, mà a mà, no només en la planificació educativa, sinó també en la millora de l’oferta”. I ha expressat que la visita als 4 centres, de diferents nivells educatius, “suposa prendre el pols de la dificultats del curs, els aprenentatges i el que ha de plantejar el curs vinent. I alhora, prendre la consciència que entre tots i totes, ajuntament, centres i alumnat, podem tenir no només les escoles obertes sinó millorar l’oferta del nostre sistema educatiu”.

En primer lloc, el conseller ha arribat a l’Escola El Turonet, on conjuntament amb l’alcaldessa del municipi, Elisabeth Oliveras, han mantingut una trobada amb l’equip directiu. El Turonet és una escola d’una línia d’educació infantil i primària, amb 223 alumnes matriculats. Treballa metodològicament amb tallers, racons, treballs de laboratori i noves tecnologies.

Posteriorment, el titular d’Educació s’ha traslladat a l’Institut Sant Quirze del Vallès i s’ha reunit amb l’equip directiu al pati del centre. L’Institut té una matrícula de 855 alumnes d’ESO i de batxillerat, i és l’únic de tot el municipi amb oferta d’estudis postobligatoris, en concret: el batxillerat en les modalitats científica, tecnològica, humanística, social, i també el batxibac. Com a novetat, a partir del curs vinent  s’incorpora també la modalitat artística. L’institut aposta per la participació en projectes que promocionen els intercanvis culturals i el plurilingüisme. En els darrers cursos s’han fet diversos viatges d’estudis a diferents països com França i la Xina.

foto

En acabar, la comitiva ha visitat l’Institut escola Onze de Setembre, i ha tingut lloc una trobada amb els membres de la directiva del centre. El centre té 349 alumnes matriculats entre P3 i 1r d’ESO. L’Institut escola Onze de Setembre és el primer centre d’aquestes característiques al municipi de Sant Quirze i ha començat aquest curs 2020-2021 a oferir els ensenyaments de 1r d’ESO, tot donant continuïtat als alumnes que van finalitzar el curs passat 6è de primària. El centre dona una gran importància a continuar implementant projectes propis del centre com la Biblioteca Escolar, el MirArt -per treballar diferents àmbits a través de l’anàlisi de diverses obres d’art-, i les Visites d’Artistes Locals, on artistes del municipi visiten l’escola per a mostrar les seves creacions.

Finalment, el conseller, l’alcaldessa i el director territorial s’han desplaçat al Centre de formació d’adults municipal L’Olivera, que ofereix , entre d’altres, estudis d’anglès, francès, informàtica, graduat en educació secundària i cicles formatius de formació professional.

14 de maig de 2021

Aneu a la barra d'eines