Aprenentatge competencial de les matemàtic a través del diàleg i la manipulació.
Les dinàmiques de la proposta
1. Construcció del coneixement
Partint del diàleg matemàtic i la manipulació, aconseguim que els infants aprenguin els continguts i desenvolupin la seva competència matemàtica. (3 dies a la setmana).
- Aprenem a partir de la construcció i el descobriment a través de sessions de matemàtiques riques.
- Ens allunyem de la mecanització d’algoritmes únics fomentant l’ús d’estratègies transparents i diverses.
- Fomentem la reflexió, la creativitat i l’amor per les matemàtiques.
2. Pràctica sistemàtica
Practicant de manera autònoma i individualitzada assimilen els procediments construïts. (1 dia a la setmana).
- Adaptativa: Permet que cadascú practiqui al seu ritme i en funció de la seva evolució.
- Gamificada: Motiva l’alumnat, que construeix el seu propi món de fantasia.
- Informes: Facilita informació del progrés de cada un dels nens i nenes de l’aula.