Escola El Turonet
INFORMACIÓ A PARES I MARES – Nº 1
Us donem la benvinguda al nou curs escolar i al mateix temps us presentem la distribució del professorat del centre així com les normes generals de funcionament del present curs escolar. També trobareu a la pàgina web de l’escola el calendari per aquest curs i el llistat de llibres de text.
Recordeu que el dia 8 de setembre a les 18 hores farem la reunió General de Centre. Més endavant farem les de cada nivell. El curs començarà el dia 12 de setembre.
PERSONAL DEL CENTRE
EDUCACIÓ INFANTIL
P3 – Cargols: Soraya Manso
P4 – Granotes: Xaro Cano
P5 – Esquirols: Conxita Flix
Reforç E. Infantil: Joan Montserrat
EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Cicle Inicial:
1r – Mussols: Lluïsa Costa
2n -Orenetes: Cristina Jordà / Inés Pelegrin (*)
Cicle Mitjà:
3r (1r CM) (Acàcies): Alba Carbonell
4t (2n CM) (Xiprers): José A. Cebrián
Cicle Superior:
5è 1r CS (Júpiter): Mercè Mateu
6è 2n CS (Saturn): Laia Gonzalvez
ESPECIALISTES
Educació Especial : Eva Regués i (*)
Educació Física i Psicomotricitat: Sílvia Darné (*)
Música : Aurora Garrido
Llengua anglesa : Ana Peciña i (*)
Religió : Mónica Troncoso
EQUIP DIRECTIU
Cap d’estudis : Eva Regués
Secretari: José Antonio Cebrián
Directora : Cristina Jordà
Psicòloga de l’EAP: Elisabet Mas
Vetlladora: Maria Quintana
Bibliotecaria : Yolanda Cerrudo
Administrativa– Merche Muñoz
Conserge – Albert Adán
Cuina: Carmen García
Cap de monitores de menjador: Avelina López
(*) El dia 6 de setembre hi haurà els nomenaments d’alguns mestres que cobreixen reduccions de jornada i substituts de malaltia o maternitat
HORARIS – ENTRADES i SORTIDES
- El curs comença el dia 12 de setembre. L’escola celebra l’inici de curs amb un esmorzar, no caldrà, doncs, portar-ne de casa el primer dia (ensaïmades ).
- Els nens i les nenes de P-3, començaran el curs de forma esglaonada els dies 12,13 i 14 de setembre, el llistat de cada grup és a la pàgina web i a la cartellera del Centre.
- L’horari per a l’alumnat de l’escola serà de 9 a 12,30 i de 15,15 a 16,45, h.
- Volem insistir en la PUNTUALITAT en les entrades i sortides. Cal evitar les interrupcions a les aules un cop començada la classe. L’hora d’entrar serà a les 9 en punt. També cal insistir que les famílies estiguin a les 16,45h puntualment per recollir els seus fills i filles.
- Per tal d’evitar aglomeracions i poder controlar els més petits, preguem que les persones acompanyants dels nens i nenes d’Educació Infantil ( P-3, P-4 i P-5 ), els deixin a la porta petita del reixat. A l’hora de la sortida podeu recollir l’alumnat de P-3, P-4 per la mateixa porta i els de P-5 son entregats per la mestra al costat de la porta principal on hi ha el mural. Recordeu que P-3 surten 5 minuts abans per evitar aglomeracions a la porta.
. Els dies de pluja els nens i les nenes d’E.Infantil P3,P4,P5 a la sortida s’hauran d’anar a recollir a les classes.
- Els nens i les nenes d’ Educació Infantil hauran de ser recollits per una persona autoritzada, avisant a les tutores o tutor prèviament si molt puntualment hi ha algun canvi.
. L’alumnat de 1r a 6è de Primària, entrarà i sortirà per la porta principal. Excepcionalment, l’alumnat de primària que les seves famílies considerin que no han de marxar sols, hauran de dur a direcció, un full signat especificant-ho.
HORARI DE VISITES
Recordem que si es vol tenir una entrevista amb les/els mestres, s’ha de sol·licitar prèviament, ha de ser dins l’horari del professorat. Igualment, us recordem que davant de qualsevol dubte o problema us podeu adreçar a les tutores o tutors.
Mestres/ EAP : generalment dilluns de 12’30 a 13’30 (Demaneu hora)
Direcció: hores convingudes.
Secretari: hores convingudes.
Administrativa: de 9 a 12,30 hores convingudes.
BATES – ROBA DE RECANVI
- Els nens i les nenes d’ Educació infantil han de portar una bata que es quedarà a l’escola i es farà servir en les activitats que ho requereixin, igual com els de Primària.
. Els nens i nenes de P-3 que es quedin a menjador han de portar un pitet i un llençol.
. Els nens i nenes de P-4 i P-5 que es quedin a menjador han de portar una bata i se la posaran per dinar.
- Els de P-3 i P-4, en una bossa, han de portar una muda sencera: roba interior, roba de recanvi i calçat, per si cal canviar-los, aquesta bossa es quedarà a l’escola i només es tornarà quan s’hagi fet servir, aleshores caldrà tornar a portar-la amb una muda de recanvi neta.
- La bata ha de portar el nom escrit clarament al davant amb lletra de pal i una veta per poder penjar-la
- Els nens i les nenes de Primària han de tenir sempre una bata a l’escola amb el nom i una veta per penjar-la, per utilitzar en les diferents activitats que ho requereixin.
. Recordeu que la roba i el calçat han de ser còmodes i fàcils de posar i treure i tot marcat amb el nom .(sabates amb velcro, …)
LLIBRES DE TEXT
A l’escola els llibres de CM i CS estan socialitzats seguint el programa de reutilització de llibres de la Generalitat impulsat per l’AMPA i aprovat pel Consell Escolar.
- Aquests llibres de la borsa comuna de l’escola s’han de cuidar des de l’inici de curs i tornar en bon estat quan s’acaba. L’alumnat serà responsable de la seva cura durant el curs. Les famílies hauran de reposar els llibres de la borsa que es malmetin per mal ús o es perdin.
- A Educació Infantil i Cicle Inicial cal que els llibres i els quadernets es portin de casa amb una etiqueta al davant amb el nom amb lletra de pal.
- Els llibres de text socialitzats a C. Mitjà i a C. Superior els gestiona l’AMPA que es fa càrrec de l’organització, de les subvencions i cobrament de la quota que fa possible aquesta socialització. Només cal comprar els quaderns de treball.
EQUIP ESPORTIU
- L’alumnat d’Educació Infantil ha de venir a l’escola habitualment amb calçat sense cordons (fàcils de posar i treure) i roba còmoda.
. Els dies de psicomotricitat han de portar obligatòriament roba esportiva i sabatilles esportives sense cordons (velcro).
- L’alumnat de Primària per fer Educació Física ha de portar obligatòriament sabatilles esportives i roba esportiva, i una samarreta neta per canviar-se un cop acabada la classe.
- Si els alumnes no porten l’equip adient no podran realitzar la classe d’Educació Física.
- Si puntualment, degut a una lesió o malaltia, un/a alumne/a no pot fer Educació Física, cal que porti un justificant de la família o bé del metge.
DIES DE PSICOMOTRICITAT I EDUCACIÓ FÍSICA
- Els dies indicats els i les alumnes han de venir vestits i calçats per a fer esport tal com us indiquem en les normes de funcionament de l’escola, aquest curs seran els següents:
P-3: dilluns i dimecres
P-4: dijous
P-5: dilluns i divendres
1r: dimecres i divendres
2n : dimecres piscina i divendres xandall
3r: dilluns i dijous
4t: dimarts i dijous
5è: dimarts i dimecres
6è: dimarts i divendres
ESMORZARS
- Us recordem que és necessari que els alumnes vinguin ben esmorzats de casa i recomanem que portin un petit entrepà o una fruita per picar a mig matí.
- Per als esmorzars i berenars recomanem l’ús de carmanyoles MARCADES AMB EL NOM, o embolcalls reutilitzables a fi de fomentar la reducció de residus entre els nostres alumnes.
- No es poden portar sucs, batuts, iogurts …
- Seguim amb els dilluns com a dia per portar fruita per esmorzar. Els nens i les nenes d’Educació Infantil l’han de portar pelada i tallada en una carmanyola que tanqui bé per evitar que regalimi. No cal forquilla, ja tenim estris a classe.
ANIVERSARIS
Els aniversaris els celebrarem a la classe però no heu de portar res, ni menjar, ni llaminadures, ni joguines… Les invitacions a festes tampoc es repartiran a les classes si no n’hi ha una per a cada nen/nena del grup..
BOSSES I MOTXILLES:
- Els nens i les nenes d’Educació Infantil no han de portar motxilles, sinó bosses de roba que es puguin penjar fàcilment i ocupin poc espai.
- Els nens i les nenes de Primària han de portar una motxilla on hi càpiga una carpeta gran, sense rodes, i amb el nom marcat .
- Cal portar sempre un paquet de mocadors de paper a la motxilla.
- Cal que tot (bates, jaquetes, motxilles i bosses) PORTI UNA VETA LLARGA (20 cm aproximadament) AMB EL NOM I COGNOMS per poder penjar–ho als penjadors.
- Eviteu que els i les alumnes portin jocs i joguines a l’escola.
- Si han d’anar a natació o altres activitats cal portar l’equipament en una bossa a part.
ABSÈNCIES i RETARDS
- Les absències parcials o totals a classe, ja sigui per malaltia o altres causes, així com els retards i els permisos per sortir abans d’hora, s’han de comunicar als tutors/es. Recordem que l’alumnat ha d’entrar a les 9h i a les 15,15h amb la fila, sinó es considerarà com a retard, i l’acumulació de retards comporta una falta.
- Recordem que l’alumnat surt a les 16,45h
AUTORITZACIONS PER A LES SORTIDES I ALTRES ACTIVITATS
- Els primers dies us farem arribar un full d’autorització general per a les sortides i excursions que es faran durant el curs. Tot i així totes les sortides us seran comunicades amb antelació per escrit i caldrà que retorneu els fulls corresponents signats, al més aviat possible.
- Les dates de colònies previstes són:
- P4 i P5: 30-31 de març El Puig de Balenyà
- 1r i 2n: 6-7-8 de març a Les Obagues Granja Escola.
- 3r i 4rt: 10-11-12 de maig a La Canova a la Garrotxa.
- 5è: 29-30-31 de març a Els Refugis a Serinyà.
- 6è: 12-13-14 de juny a “Cala Montjoi”.
RECOMANACIONS (medicació, polls, …)
- Seguint la normativa, no es donarà cap medicament sense la prescripció mèdica corresponent. Tot i així quan un nen o una nena hagi de prendre un medicament, caldrà omplir i donar a la/el tutora/tutor un imprès que trobareu a consergeria o a la pàgina web de l’escola, i adjuntar la recepta del metge. Els /les tutors/es i/o monitors/es de menjador seran les persones encarregades d’administrar-lo, sempre dins de les seves possibilitats. L’escola no pot comprometre’s ni responsabilitzar-se de l’administració de medicaments. Excepcionalment si un alumne te febre de més de 38º i seguint les indicacions de l’autorització corresponent, se li podrà subministrar paracetamol mentre el venen a buscar.
Si un/a alumne/a no es troba bé, no ha d’assistir a l’escola. En cas d’accident o malaltia s’avisarà a les famílies perquè es facin càrrec del nen o la nena al més aviat possible.
- Un altre aspecte en el que hem d’insistir és en el tema dels “polls”, conjuntivitis o qualsevol malaltia contagiosa: Quan un alumne es trobi en un d’aquests casos, caldrà avisar immediatament a l’escola i no podrà assistir a classe fins que estigui en condicions de no encomanar-ho. Si rebeu la nota d’avís de presència de polls a la classe cal que totes les famílies facin una exploració als seus fills i filles per tal de prendre les mesures necessàries i poder evitar nous contagis.
. També recordar-vos que ens comuniqueu els tipus d’al·lèrgies o intoleràncies que puguin tenir els vostres fills/filles, per tenir-ho en compte en cas d’urgència i poder actualitzar expedients.
MENJADOR
- El Servei de menjador, l’acollida matinal, els Casals i les activitats extra escolars estan gestionades per l’AMPA, cal ser-ne soci per poder-hi participar.
- Els alumnes que es quedin a dinar de manera esporàdica han de gestionar-se mitjançant l’aplicació d’Ausolan que hi ha a la pag web de l’Ampa. Cal també notificar-ho al tutor o tutora a les 9 del matí.
- Si cal que els alumnes facin una dieta especial durant uns dies, ho han de comunicar per escrit i ben especificat. Si tenen alguna al·lèrgia o intolerància (gluten, lactosa ….) o altres problemes cal que es comuniqui a la cuina i als tutors o tutores portant certificat mèdic .
PÀGINA WEB i AGENDES
http://agora.xtec.cat/ceipelturonet/
- La pàgina web de l’escola es va actualitzant amb informacions puntuals, autorització per medicaments, full de recomanacions sobre els polls, activitats realitzades pels alumnes, recursos didàctics, avisos importants, etc …
- Les comunicacions del Centre es faran per correu electrònic, excepte les famílies que no en tenen i algun document que calgui retornar signat.
- Cada classe té un blog on hi podeu trobar: activitats didàctiques, fotos, treballs realitzats pels alumnes,… així com informacions diverses.
- L’alumnat de CM i CS disposarà de l’agenda personalitzada que repartirem a l’escola, allà hi trobareu també canals de comunicació entre els pares i mares i els tutors/es. És molt important que les famílies ajudeu els vostres fills/es a organitzar-se amb les tasques, deures i ús de l’agenda fent-ne un seguiment.
TALLERS
- Com cada curs farem tallers, són activitats d’educació plàstica, teatre, informàtica… que es fan amb agrupacions reduïdes d’alumnes per cicles Comptem amb la valuosa col·laboració de mares, pares, avis i àvies,… per a realitzar-los .Us facilitarem un full per apuntar-vos el primer dia de curs a través dels vostres fills
EIX TRANSVERSAL I FESTES
- Aquest any hi haurà setmana cultural del 13 al 17 de febrer esta dedicada a les Matemàtiques i els jocs matemàtics, sent un eix transversal durant tot el curs
- El dia 24 de febrer farem la rua de Carnaval a la tarda. És una activitat oberta a les famílies.
- El divendres 21 d’abril celebrarem la Festa de Sant Jordi a l’escola, amb els Jocs Florals, exposició de treballs i contes dels alumnes i Portes Obertes en general. Aquest dia us preguem que vingui algun familiar si els pares no podeu venir, ja que als nens i les nenes, nois i noies els agrada ensenyar els seus treballs i l’ escola a la família.
CALENDARI DE LES REUNIONS DE PARES I MARES
- En les reunions de nivell amb mares i pares s’informarà de les àrees que imparteix cada mestra/e així com de les característiques del grup i organització de cada classe, sortides, colònies, els objectius generals per aquest curs…
- L’horari: de les reunions serà a les 17h. És molt important l’assistència i per a una bona dinàmica de les reunions, es prega que no s’hi portin els nens i les nenes, en cas de necessitat, però, hi haurà servei de guarderia a càrrec de l’AMPA.
curs | data |
p3 | 13 octubre |
p4 | 11 octubre |
p5 | 3 octubre |
1r | 10 octubre |
2n | 5 octubre |
3r | 6 octubre |
4rt | 4 octubre |
5è | 27 setembre |
6è | 28 setembre |
AVALUACIONS
Informes:
EDUCACIÓ INFANTIL
Es donaran dos informes: Un entre gener i febrer amb entrevista. L’altre s’adjuntarà a final de curs amb l’àlbum.
PRIMÀRIA
Es donarà un informe cada trimestre juntament amb l’àlbum. Les dates previstes són:
- 1ª avaluació: 21 de desembre.
- 2ª avaluació: 6 abril
- 3ª avaluació: 20 de juny.
Entrevistes:
- Es convocarà a les famílies per fer una entrevista com a mínim un cop durant el curs. També el dia 29 de juny es faran entrevistes amb les famílies que es cregui convenient i/o ho sol.licitin.
Proves de 6è i 3r Departament d’Ensenyament
.- Els alumnes de 6è realitzaran les proves d’ avaluació externa de la Generalitat els dies 4 i 5 de maig del 2017, procureu que els alumnes no faltin a l’escola en aquestes dates
. – Els alumnes de tercer faran les proves diagnòstiques entre el 28 de febrer i el 13 de març, també cal que procureu que no faltin en aquests dies.
APORTACIONS: EXCURSIONS, SORTIDES I MATERIAL
- Per agilitar les feines de secretaria les aportacions pel material escolar I per totes les excursions (tret de les colònies) es faran en dos rebuts, un a principi de curs i l’altre al febrer.
- P-3 P-4 i P-5: dos rebuts, de 80 €
- C. Inicial: dos rebuts de 80 €
- C. Mitjà i Superior: dos rebuts de 80 € i un de 5 € ( llibre lectura)
- A secretaria s’atendran personalment els casos que presentin alguna dificultat.
- A final de curs es revisaran les absències dels alumnes a les excursions i es retornarà l’import de les que no s’hagin fet, tenint en compte les despeses compromeses.
- Les famílies que encara no tinguin domiciliades les aportacions, hauran de fer l’ingrés al BBVA fent constar el nom i curs de l’alumne/a
BON CURS A TOTHOM !!!!