Nova edició del projecte educatiu “Artistes a les escoles”

La mostra de treballs de l’alumnat es podrà visitar a la Casa de Cultura Vila-Puig fins al 28 de maig

La Casa de Cultura Vila-Puig acull per tercer any consecutiu  una exposició col•lectiva dels treballs realitzats per l’alumnat dels 10 centres educatius que enguany han participat al projecte “Artistes a les escoles”.  La iniciativa pedagògica consisteix en què un artista del municipi deixa en préstec una o vàries obres a un centre educatiu per tal d’exposar-les, tot convertint les escoles i els instituts en petites galeries d’art.

A partir d’aquesta mostra, l’alumnat, des de diferents àrees del currículum, analitza les obres i reflexiona sobre el procés creatiu de l’artista relacionant-ho amb la comprensió i coneixement de l’art entès com una manifestació cultural de la societat a la qual pertany. Fins i tot, l’artista acaba visitant les aules per tal que els i les alumnes facin preguntes al voltant de les seves obres i els ensenyi de primera mà i in situ la seva particular forma de crear. Per últim, els nens i les nenes s’atreveixen a crear les seves pròpies obres d’art a partir de tot el que els han anat treballant i descobrint.

Els i les artistes que s’han implicat en aquesta edició del projecte són Jordi Calvís, María Romaní, Carme Miquel, Lídia Larrosa, Miquel V. Seuba, Maria Antònia Navarro, Assumpció Espada, Assutzena Cruz i Francesc Vidal.

La inauguració de l’exposició “Artistes a les escoles” tindrà lloc avui dimarts 9 de maig, a les 17.30 hores, a la Casa de Cultura Vila-Puig. Es pot visitar de dilluns a divendres, de 17.30 a 20 hores. L’últim dia, el diumenge 28 de maig, la mostra estarà oberta d’11 a 13.30 hores.

cartell artistes2017-1