Els de primer anem a fer la verema!

El passat dimecres 4 d’octubre els alumnes de primer, vam anar a la casa de colònies l’Estol a Sant Martí Sarroca. Aquesta primera sortida està dins de l’àrea de Medi Natural. En arribar, vam agafar forces esmorzant i vam fer camí cap a les vinyes amb els monitors de l’Estol. Un cop allí, ens van explicar les parts del cep: pàmpol, borró, soca, redolta, cap, raïm i arrel; els tipus de raïm que hi ha i els tres tipus de vi que s’hi poden elaborar. Tot seguit vam collir raïm, tornarem a la casa de colònies per trepitjar el raïm mentre cantàvem una cançó que vam aprendre dels dos monitors; vam obtindre el most i vam fer el tast amb porró, estava boníssim! Van envasar el most per emportar-nos una ampolla a l’escola i poder veure com fa la fermentació natural, que transformarà el most a vi.
Després de dinar vam visitar les Bodegues Torres, on vam pujar a un trenet per les seves instal•lacions; tenint accès a la bodega més moderna que tenen.
La visita va finalitzar amb el tast d’una copeta de most per als nens i nenes.
Aviat us compartirem les fotos a les que podreu accedir com sempre.
Aquí teniu un petit tast.