Plàstica. Miró a l’escola

Els alumnes de tercer de primària estem fent una activitat molt divertida i difícil.  A plàstica fem “la dona i l’ocell” obra del pintor i escultor Joan Miró. Primer de tot hem conegut a l’artista i la seva obra en un power point. També hem vist un video que ens’explicava com es fa el paper maxé.

L’activitat és força difícil, tenim que fer la base de cartró i fer la dona i l’ocell amb tubs i paper de diari, també hem cobrir l’escultura amb paper (aprenem a fer paper maxé amb la cola) i finalment pintem amb temperes amb els colors del Miró. Tenim la sort de poder mirar l’escultura en una maqueta molt gran i que se sempla a l’original  i que tenim a classe (feta pels pares i mares).

20160427_153954

La plàstica és un àrea curricular que al nostre centre té molta importància. És important pel creixement equilibrat dels nostres alumnes desenvolupar-la de forma extensa i amb la participació de tota la Comunitat Educativa.Així, les activitats plàstiques  es troben per tota l’escola i de moltes maneres. Padrins per pintar el mur, decorar espais externs a les aules amb mestres i monitors, aprendre tècniques, utilitzar materials diversos, fer papiroflèxia, cosir amb llana, dibuix, atrezzos atrezzos pels teatres, … en definitiva, tot allò  que faci creixer la concentració, la creació i l’experimentació.

Aquesta activitat de Joan Miró ens relaciona amb la nostra cultura,  intenta que l’alumne s’expressi plàsticament amb volum, creant un nou espai  tridimensional a partir d’objectes que hem reciclat.

Com podeu veure a les fotos no ens oblidem de la felicitat i en ho passem molt bé.