L’Empoderada i L’Escala, els ODS transformats en escultures al pati de l’escola.

Si us apropeu a l’entrada de primària podreu admirar l’Empoderada i L’Escala, les dues escultures sobre els ODS de l’agenda 2030 que els i les alumnes de 6è, amb l’ajut, la guia i els consells del nostre estimat escultor, MANOLO RIVERA han realitzar dins del projecte POEFA (Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat) .

El passat dia 30 d’abril i en presència del Regidor d’Educació Jordi Maresma, del nostre inspector d’Educació Toni Garcia i del propi escultor Manolo Rivera,  vam inaugurar les dues escultures. L’alumnat de 6è, a més a més, va donar entrada a la inauguració amb una magnífica batukada. A partir d’instruments elaborats amb material reciclat, les nostres mestres de música, Empar i Maria, van dirigir i acompanyar el grup de percussió. Va estar genial!

A continuació, representants de les dues classes de 6è ens van relatar quin havia estat el procés que havien seguit per a la seva elaboració.

PRIMER, FEM LES MAQUETES

Per iniciar el procés de creativitat, vam dissenyar possibles produccions plàstiques a partir de dibuixos creats per a cadascú de nosaltres, a les diferents classes. Tenint en compte els ODS (els objectius de desenvolupament sostenible, de l’AGENDA 2030) centre d’interès del nostre projecte transversal i del nostre projecte Erasmus,  van sortir dibuixos molt interessants. Finalment, després d’un procés de selecció, vam escollir els guanyadors i guanyadores de les dues classes de sisè.

Dies després, vam començar a donar-li forma a les dues maquetes amb fil-ferro i fang. Donar  volum  i modelar els dissenys en paper, ens va agradar moltíssim!

DESPRÉS, L’ESQUELET de LES ESCULTURES

Tot seguit, amb tubs de metall que vam haver de tallar i soldar, i malla de fill-ferro, vam anar donant-li forma a l’esquelet, de les dues escultures dels ODS. Van ser dies de molt de treball ! Fer l’esquelet perquè després aguanti tot el pes de l’escultura, va ser una gran comesa. Una de les millors experiències, i més divertides, va ser “LA RADIAL”

EL SEGÜENT PAS: MODELEM LES ESCULTURES AMB CIMENT

Una vegada, ja fet tot el mallatge de l’escultura, mica en mica, vam anar omplint l’esquelet de les escultures amb ciment. Quan ho vam tenir ben robust i omplert, vam anar afegint trossos de pedra que després vam polir. Aquestes pedres simbolitzen el treball conjunt de l’alumnat de sisè per aconseguir un món millor, ple de Pau, on la violència no hi té cabuda i on les dones tenen les mateixes oportunitats que els homes.

Aquí teniu el significat de cadascuna de les escultures que podreu llegir en el QR que hi trobareu si us apropeu a admirar-les.

L’EMPODERADA

La nostra escultura és un cant a l’empoderament de la DONA a la  societat. Una societat justa i equitativa que faci del nostre món, un món millor.  La figura d’una dona  alçant una branca d’olivera  simbolitza  la PAU, l’erradicació de la violència i la discriminació contra les dones.  És una dona  forta,  que lluita per la igualtat d’oportunitats d’homes i dones en tots els àmbits de la vida.

L’ESCALA

Els i les alumnes de l’Escola Els Pins volem transformar el món. Ens ajudes a aconseguir-ho? Puja cada un dels esglaons, ELS ODS, els objectius mundials de desenvolupament sostenible, que amb l’esforç de cadascú de nosaltres podrem aconseguir. Acabarem amb la pobresa, amb la fam, reduirem les desigualtats i assolirem la igualtat de gènere, així farem del nostre planeta un lloc millor, preservant la vida terrestre, la vida marina, la PAU i la justícia social…

JUNTS I JUNTES SOM MÉS FORTS I FORTES! ENS HI AJUDES?