Erasmus+ a Estònia

El passat mes de novembre, els mestres de l’escola Andreu i Marc van viatjar als països nòrdics, concretament Estònia i Dinamarca, per a veure com funciona el sistema educatiu d’aquests països i veure l’impacte de la innovació en els mateixos.

El diumenge dia 10 de novembre van aterrar a la capital del país bàltic, Tallinn, per a embarcar-se en una aventura de quatre dies on van tenir l’oportunitat de visitar principalment la Tallina Südalinna Kool, però també altres centres com Tallinna Kullatera Lasteaed o Tallinna Ügisgümnaasium. Allà van poder veure experiències de realitat virtual i aplicació de la tecnologia a l’aula, a més d’aprofundir sobre els èxits del sistema educatiu estonià (1r país d’Europa a les proves PISA 2018).

A continuació van fer una visita exprés a Billund (Dinamarca) per veure la ISBillund, una escola amb finançament de LEGO, uns espais físics i un projecte educatiu que, segons els dos mestres, és un model a seguir. Van tornar fascinats!

La conclusió principal de tot el viatge és que a l’Escola Els Pins la innovació i la tecnologia es treballen molt bé, i que el camí encetat és l’adequat per a la idea que l’escola té sobre l’educació.

Volem agrair especialment a la Kerttu Mölder la seva hospitalitat a Estònia i a la Sille Aarlit Jensen l’oportunitat de conèixer un projecte tan impactant com el de Billund.

Sens dubte, una experiència molt positiva!