El nostre projecte Erasmus “The Voices of The Earth” (V.O.T.E) 2020-22

Presentació ERASMUS KA229 “The Voices Of The Earth”(cliqueu-hi)

V.O.T.E “The Voices Of The Earth” 2020-22

És el nostre projecte internacional Erasmus KA229 d’associació Escolar . Som un equip de 6 escoles de diferents països (Anglaterra, Itàlia, Turquia, Grècia, Bulgària i Espanya) que hem dissenyat conjuntament aquest projecte amb l’objectiu de  treballar i desenvolupar diferents ODS  de l’agenda 2030.

Volem abordar conjuntament desafiaments globals, objectius ambientals i climàtics, de valors socials i educatius. Així mateix, volem treballar  cap a una millor comprensió del patrimoni cultural Europeu.

Som escoles de realitats molt diferents (nº d’alumnes, ubicació, característiques socials…). Busquem poder  dotar d’igualtat d’oportunitats a l’alumnat d’explorar un entorn més ampli, més enllà del seu propi país i desenvolupar una consciència global i cultural. La llengua anglesa ens permetrà comunicar-nos i treballar i aprendre conjuntament gràcies a les noves tecnologies.

Els projectes KA229 impliquen la implementació del projecte al llarg de dos cursos 2020-22. Aquesta  implementació s’està fent sobretot  en línia, tot i que  contempla també  mobilitats d’alumnat als diferents països participants. Enguany, la pandèmia ha fet que haguem de modificar el calendari de les activitats que teníem previstes, però seguim endavant amb la il·lusió i l’esperança que puguem fer-les més endavant.

Per una banda estem duent a terme  tot un seguit d’activitats virtuals (videoconferències, activitats col·laboratives entre l’alumnat de diferents escoles per mitjà de la plataforma ETWINNING, jocs virtuals…) i per l’altra diferents mobilitats (trobades presencials) de petits grups d’alumnes ( 4 de cada país) que es convertiran en ambaixadors del projecte i de les seves escoles.

L’objectiu és aprendre i compartir coneixements a partir d’activitats pràctiques basades en el treball cooperatiu internacional.

En un principi aquest any 2021 hi havia previstes 2 trobades internacionals (a UK i a Itàlia) però davant la situació de la pandèmia queden posposats per més endavant. Ara com ara, estem duent a terme les primeres activitats virtuals:

• Presentar la nostra escola i la nostra ciutat ( tradicions, menjars, cultura…).
  • Dissenyar una mascota i un logo del projecte.
  • Dur a terme activitats i accions vinculades amb els ODS triats: la sostenibilitat, reciclatge,  canvi climàtic, etc…

Hem creat un website del projecte on anem incorporant totes les activitats que anem implementant. Esperem aprendre molt i gaudir d’aquest projecte que tenim la sort de poder dur a terme i que ens permet posar en valor els diferents pilars de l’escola (plurilingüisme, valors i emocions, aprenentatge cooperatiu i l’ús de les noves tecnologies).