Darrera Mobilitat Erasmus+ KA229: diari de Bolton (U.K)

L’equip ErasmusPins ja ha tornat de “U.K”. Ha estat una experiència increïble!!

Han estat 6 dies fantàstics, plens d’aprenentatges, descobriments i d’anècdotes que ens hem endut a les motxilles.   Bolton Appleby-in-Westmorland és un municipi del Regne Unit, que pertany al comtat de Cúmbria. Els paratges són meravellosos. Hem visitat diferents llocs de la regió dels llacs i hem quedat impressionats. Ha estat un no parar!

La petita  “Bolton School” ens va preparar una estada fantàstica. Tot l’alumnat i professorat es va implicar moltíssim per fer-nos una meravellosa acollida i estança.: representacions teatral, activitats manuals, presentacions del projecte, jocs…

Us farem cinc cèntims del que ha estat el programa de la mobilitat perquè pogueu gaudir una mica  amb nosaltres de l’experiència que hem viscut.

Dilluns 15 de maig

Agafem l’avió a Barcelona cap a Manchester. D’allà, tren cap a Penrith i des d’allà la Marilyn, la coordinadora de UK, ens va portar amb un microbus de la comunitat cap a “Whinfell Forest Village”, el meravellós lloc que esdevindria casa nostra durant tota la setmana.

Whinfell Forest Village”

Enmig d’un bosc immnes de roures , faigs centenaris, animalons de tota mena… hi teníem casa nostra.

Dimarts 16 de maig

Cap a Bolton school hi falta gent! Amb el Greeck team ens dirigim cap a Bolton per conèixer la petita escola rural.

Tot l’equip de mestres i alumnes ens hi esperen per donar-nos la Benvinguda. al llarg del matí les diferents classes (només n’hi ha tres) ens van cantar diferents cançons, representacions i van llegir poemes sobre el canvi climàtic.

Així mateix, cada país va fer una presentació sobre cada escola i el seu projecte educatiu. La sofia, la Carla, en Máximo i el Gonzalo ho van fer genial!!!!

També vam fer jocs, vam dnar a l’escola i vam fer activitats V.O.T.E. amb materials reciclats.

A la tarda, vam anar a fer un recorregut pel poble i a visitar l’ Església Local. A continuació vam anar a sopar al “pub” del poble.

Dimecres 17 de maig
Visita cultural: Museu Beamish. Una experiència museística interactiva a l’aire lliure. Vam poder aprendre tot sobre la història, la vida i el patrimoni cultural del nord d’Anglaterra dels segles XIX i XX. Vam entrar en una mina d’or, vam veure un taller del ferrocarril, vam visitar la casa d’un dentista i l’escola! ah, i també vam comprar  caramenls en una botiga del 1900. Va ser un dia increïble!!

Dijous 18 de maig
Visita al Parc Nacional del Districte dels Llacs i zona d’una bellesa natural excepcional. Recorregut a peu per Rydal Water, Grasmere i Loughrigg.Visita del llac Windermere i Ambleside. Va ser un “walking” impressionant. Natura en estat pur!!!

Divendres 19 de maig

Visita final a l’escola. Activitats al voltant de la temàtica de la Natura i comiat de Bolton. El darrer dia a Bolton, la classe 1 va dramatitzar l’obra de teatre “The Lost Crown”. Després passejada per la natura fins a l’Ajuntament i vam anar a dansar tots plegats. Ball de ceilidh Razmatazz. Vam fer un dinar tots plegats i vam estar jugant a fora al parc. A continuació, vam tornar a l’escola i la classe de 3r ens va representar: “La promesa” i la Cançó “Just around the River Bend”. Entrega de certificacions i comiat final.

Després de moltes abraçades ia lgiuna llagrimeta, la delegació búlgara i nosaltres vam empendre camí cap a l’estació de tren d’Oxenholme que ens portaria cap a Manchester.

Última parada…MANCHESTER!!! Agafem el tren, busquem l’hotel i a sopar Fish&Chips 😉

Dissabte 20 de maig

Com que el nostre vol cap a Barcelona sortia al vespre, vam aprofitar per visitar la ciutat de Manchester. Ens va encantar! passejada pels canals, visita a l’estadi del Manchester City, és clar ! També vam visitar diferents barris com el Chinatown i edificis importants com la Biblioteca Central de Manchester. Per cert, és espectacular! Aquí us en deixem algunes imatges …

Ha estat una experiència increïble!

Sofia, Carla, Máximo, Gonzalo, Maria i Susanna.