30 DE GENER: DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU (algunes imatges de la jornada)

El Dia Escolar de la No violència i la Pau se celebra cada 30 de gener, en commemoració de l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi.  Durant aquesta jornada, escoles, instituts i centres educatius d’arreu del món organitzem diferents activitats per difondre els valors de la no violència i la pau. Com que enguany el dia 30 és diumenge, a l’escola hem preparat al llarg de la setmana  diferents activitats relacionades amb la Pau i la No VIOLÈNCIA .

L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau. El missatge bàsic d’aquest dia és: “Amor universal, No-violència i Pau”. La pau és aquella sensació que sentim quan ens trobem bé amb els nostres amics, amb família, a l’escola. Quan tot està tranquil i ens sentim estimats i protegits. La pau no la veiem, però està en cada gest, cada mirada i en cada paraula. Per tant, perquè aquest sentiment de protecció i felicitat ens envolti hem de treballar-ho entre tots i totes i depèn de cadascú de nosaltres. Fem nostre el lema: Diguem-nos coses boniques! Tolerància zero a la violència!

Avui dia  28, hem fet diferents actes per commemorar aquesta tan important data tot llegint poemes i manifestos escrits per l’alumnat de 6è.  També hem fet una desfilada d’ESTELS PER LA PAU  fent-los volar amb missatges i il·lustracions de pau. Així mateix, hem pogut gaudir d’un esmorzar  ofert per l’Ampa i que hem pres després de l’acte esmentat. Per últim i com a record d’aquesta jornada tan especial, l’Ajuntament de Castelldefels  ens ha fet arribar un petit obsequi-record. Es tracta d’un bolígrafs per alumnat i professorat, per tal que recordem podem escriure un futur sense violències.

Aquí teniu algunes imatges de totes aquestes activitats i de la jornada.