Ara que ja sabem jugar a bitlles, hem après una altre modalitat del joc conegut com a bitlles humanes. Consisteix en tumbar, per part de cada jugador, el major nombre de persones utilitzant una pilota gegant de plàstic.
Si desitgeu veure més fotografies, cliqueu aquí.
Durant aquest primer trimestre hem realitzat diferents tallers: superherois i superheroïnes a partir de material reutilizat com són els rotlles de paper de vàter, hem conegut a Van Gogh i hem pintat un dels seus quadres més coneguts, hem après a utilitzar el compàs i hem creat una escultura com el pintor i escultor Joan Miró.
En aquest enllaç podreu veure imatges dels alumnes de cicle mitjà treballant aquests tallers.
El dilluns ens van arribat les ordres del Rei Carnestoltes. Els alumnes de sisè ens van ajudat a fer els cartells, els quals es van repartit per les diferents aules. Aquí us deixem l’enllaç perquè els pugueu veure tots, han quedat genials! Enllaç als cartells de les ordres del Rei Carnestoltes
Aquesta setmana la mà innocent ha estat el DAVID de 1r i els guanyadors de l’Enigma de la Biblioteca són…
Grup de Petits: el BARAA de 1rB. La resposta era: LA BIBLIOTECA
Grup de Grans: la MALAK de 6èB. La resposta era: EL DICCIONARI
ENHORABONA!
A continuació us deixem els enigmes d’aquesta setmana. Us… Llegeix més»
A les aules de P5 hem fusionat la tècnica dels vitralls de l’Antoni Gaudí amb el projecte dels dinosaures i aquesta ha estat l’experiència i el resultat!
Aquest trimestre els alumnes de cicle inicial hem començat a treballar el projecte de l’alimentació. Aquesta setmana hem estat treballant el seu origen i també els hem classificat amb la roda dels aliments.
Abans d’anar al mercat hem estat parlant sobre quins aliments hi podríem trobar i n’hem endevinat molts! Hem trobat tot tipus d’hortalisses i verdures, fruites… i fins i tot caragols!
Aquí us deixem un tastet de fotografies de la nostra sortida al mercat!
I també podeu veure aquí les activitats que hem anat fent!
Com cada any des de l’escola el Sitjar ens hem volgut sumar a la iniciativa de celebrar el DENIP, el Dia Escolar de la No violència I la Pau.
Ja sabeu que és el 30 de gener, i com que aquest any s’escau en dissabte, us ho volem presentar avui.
Aquest curs és diferent, no ens podem ajuntar tota l’escola al pati com fèiem sempre, però sí que ens hem pogut trobar via telemàtica i hem proposat fer una activitat tots junts.
La idea va sorgir a partir de la lectura del llibre de castellà que hem llegit a cicle superior, titulat “Sadako y las mil grullas de papel”. És una història molt emotiva, basada en uns fets reals.
La Sadako és una noia alegre i esportista, l’estrella de l’equip d’atletisme de la seva escola…, fins que comença a tenir marejos. Llavors haurà de fer front a la cursa més dura de la seva vida: la cursa contra el temps.
Basada en una història real, Sadako i les mil grues de paper és un homenatge a la valentia de la jove protagonista, tota una heroïna al Japó, i a les víctimes de la bomba atòmica d’Hiroshima.
La història, com ja us hem dit, ens ha agradat molt i ens hem proposat un repte. Volem aconseguir entre tota l’escola fer 1000 grues de paper per demanar un desig: una escola de Pau, on no hi hagi baralles, ni insults, on ens hem de saber ajudar, respectar i ser molt empàtics. Tots tenim dret a viure en pau i no tenir por de res ni de ningú. Cal que sapiguem resoldre els nostres conflictes amb respecte, tolerància i bon diàleg, i així trobar solucions justes per a tothom. Una escola de Pau és possible si tots hi posem la nostra part i ens comprometem a tenir bones paraules, bons gestos i bones mirades.
Ens ajudeu a aconseguir aquest repte? Aquesta tarda decorareu grues de paper, que enganxarem per l’escola i col·laborareu en decorar aquest mural amb els vostres ocells de paper . A la classe fareu una grua daurada, que era la preferida de la Sadako, i us animem a què durant el cap de setmana feu grues de paper amb les vostres famílies, hi escriviu un desig de Pau i durant la setmana vinent ens les feu arribar i omplim l’escola amb tots aquests missatges de Pau. Aquí us deixem l’enllaç que hem seguit nosaltres per fer les grues a classe.
Feliç dia de la Pau i gràcies a tots i a totes per fer-ho possible.
Aquest curs hem participat al 10è Concurs de Cartells del Pessebre Vivent de Linyola. S’han lliurat els premis als guanyadors i guanyadores de cada curs i s’ha entregat un obsequi per a cada participant.
L’alumnat ha gaudit molt realitzant aquesta activitat!
A continuació us deixem l’enllaç amb… Llegeix més»
A P5 hem conegut els Bee-Bots, uns robots amb aspecte d’abella que es poden programar. Ens hem iniciat en la robòtica experimentant aquesta programació amb el nostre propi cos simulant que nosaltres érem els robots i executant les ordres. Després hem elaborat un circuit i hem programat els robot abella. Us adjuntem aquí algunes fotografies de l’experiència!
Els nens i nenes de P5 han iniciat el treball dels rodolins a l’aula, així que a psicomotricitat també ho hem volgut fer seguint les ordres d’uns monstres molt divertits.
Si voleu veure la nostra activitat, cliqueu al següent enllaç.
Ahir els alumnes de 2n vam seguir amb el projecte de l’alimentació a medi i vam crear núvols de paraules a partir de les nostres idees. Vam posar-nos en grups i vam compartir què sabíem de l’alimentació. Els núvols els vam crear amb l’aplicació Llegeix més»
Avui a tallers hem començat a fer simetries amb cartolines de colors. Havien de pensar un disseny ben bonic i plasmar-lo a la quadrícula, als dos costats iguals.
També hem practicat la motricitat fina retallant els papers per a poder-los enganxar després.