Projecte educatiu

LA NOSTRA ESCOLA ES DIU ELS CONVENTS

ÉS GRAN I BONICA

I FA MOLTS ANYS QUE ENS FA CONTENTS.

LA FONT DE LA MINA ENS FA COSTAT

LA TORRETA LA TENIM AL DAVANT.

NENS DE DIFERENTS LLOCS

JUGUEM A DIFERENTS JOCS,

RESPECTEM CULTURES I LLENGÜES DIFERENTS

TOTHOM TÉ DRET A ESTAR A ELS CONVENTS.

Ens manifestem com una Escola:

Laica: La qual cosa suposa com escola no tenir cap religió definida, encara que respectem la diversitat religiosa.

Democràtica: La gestió es duu a terme per consentiment i decisions vinculants, tenint en compte la diversitat de tots els membres de la comunitat educativa i els objectius pedagògics plantejats; reconeixent aquesta diversitat com a un valor enriquidor, respectant les diferències sexuals, ètniques, culturals, intel·lectuals i socials.

Plural: Partim de la realitat d’una societat plural en el terreny de les idees polítiques, de les tasques socials i de les situacions econòmiques. Creiem que la funció de l’escola en aquesta societat és orientar i ajudar als nens i les nenes en l’aprenentatge de la convivència i de la solidaritat dins el marc de la tolerància, i a prendre una actitud crítica envers allò que els envolta.

Catalana: On el català és la llengua vehicular d’aprenentatge (optant per la immersió com a via pedagògica) i on la cultura catalana s’introdueix a través de: cançons, danses, jocs i festes tradicionals, principalment els primers cursos.

Crítica: Com una forma d’estar a la vida, fomentant les opinions pròpies davant dels fets i les situacions.

Línia metodològica:

– Tenir en compte les característiques psicològiques dels alumnes en la programació i l’organització dels Cicles i Nivells.

– Contemplar la diversitat tant en els diferents ritmes evolutius com en les diferències culturals, intel·lectuals o físiques, o d’altres.

– Donar tanta importància a la comunicació com a l’adquisició de tècniques i continguts.

– Potenciar i treballar els diferents llenguatges d’expressió: oral, escrit, plàstic, corporal, musical, en la línia d’aconseguir una educació integral.

– Utilitzar com a recurs el “Tema d’escola” i plantejar activitats festives per poder globalitzar l’activitat escolar i la interacció de tots els membres de la comunitat educativa.

– Plantejar situacions que permetin expressar als nens/es desitjos i opinions i conduir-les cap a realitzacions concretes.

– Cultivar la investigació, l’adquisició de coneixements i la sistematització científica i la connexió teoria/pràctica.

– Utilitzar diferents modalitats d’agrupació: dins de l’aula (individual, petit grup i gran grup), dins dels cicles (petits grups interclasses i gran grup interclasses) i a nivell de tota l’escola (activitats on hi participi tothom alhora).