Estacions de robòtica educativa

Hola coloniers!

Com l’alumnat de 3rB ha anat treballant el pensament desendollat i familiaritzant-se amb alguns dels robots compactes que tenim al centre, aquesta setmana hem muntat unes estacions de robòtica educativa dins de l’aula.

Una de les estacions consistia en superar reptes de dificultat creixent amb el “Code and Go Mouse”. El Mouse és un robot que necessita ser programat per anar en busca del seu formatget, que és el seu aliment més preciat. Però, per arribar-hi, ha d’enfrontar-se a circuits en els que s’afegeixen tanques i ponts per fer el seu itinerari més emocionant.

Una altra estació ha estat la construcció d’una petita ciutat amb el tauler-trencaclosques de l’mTiny. Aquí l’alumnat havia de programar la seqüència de comandaments per fer arribar el robot a diferents punts de la ciutat.

En la següent estació l’alumnat havia de programar el blue bot per fer-lo arribar a l’animal que apareixia descrit en les targetes-repte. Ha estat una manera de consolidar els continguts que hem anat treballant en el projecte d’aquest trimestre i donar-li un component gamificador.

L’última estació ha consistit en la construcció d’un nou tauler amb l’mTiny, tenint en compte que les peces del trencaclosques són reversibles. En aquest cas, els reptes se’ls plantejaven entre iguals per dirigir l’mTiny a les destinacions que s’anaven marcant.

Ho han passat molt bé. Aquí us deixem algunes imatges de l’experiència:

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut