Quin regal d’aniversari! Els bibliocromos

Benvolgudes famílies,

Ja teniu a les vostres mans un àlbum de cromos molt especial, coincidint amb el 30è aniversari de l’Escola Collbaix. És especial, en primer lloc, perquè els protagonistes no són ni estrelles del futbol, com Messi, Cristiano Ronaldo o Joaquín, ni tampoc personatges de Juego de Tronos, Fortnite  o Sálvame. Els veritables protagonistes d’aquest àlbum són els vostres fills, els nostres alumnes, ells. I elles (per descomptat). Amb aquest àlbum, l’Escola Collbaix fa una nova aposta per la igualtat de gènere i la coeducació, com a valors essencials d’una societat més justa i més democràtica.

L’escola és una eina de transformació social molt potent i, com a tal, ens agrada molt fer reflexionar. Aquí us en deixem una, de reflexió: quants cromos teniu amb la cara de nenes o dones?

En aquest àlbum hi som tots. Hi som totes: nens, nenes i personal laboral, des de les noies de pràctiques fins al conserge, passant per la vetlladora, l’equip de menjador i  l’administració.

Per als mestres és com un somni fet realitat. Sona a tòpic (és cert), però la veritat és que fa molts mesos que hi hem estat treballant (coordinant-nos a l’escola, buscant vies de finançament extraordinari, etc.). En definitiva, veure el producte acabat ens omple d’orgull, de satisfacció i, sobretot, de molta il·lusió!

Però… atenció! Els cromos d’aquest àlbum no són gratis. Bé, la veritat és que no caldrà pagar ni un sol cèntim per aconseguir els cromos, però els alumnes se’ls hauran de guanyar. Com? Doncs molt fàcil: llegint (o, en el cas dels més petits, fent activitats relacionades amb el gust per la lectura, ja sigui a casa o a l’escola). Així són els Bibliocromos!

A banda de fomentar la igualtat de gènere i donar un nou impuls a les capacitats lectores, amb aquest àlbum pretenem aconseguir altres objectius:

1) Implicar més les famílies en la missió de col·laborar des de casa en el foment dels hàbits lectors.

2) Cohesionar tot l’alumnat, posant nom i cara a la resta de companys/es d’escola.

3) Guardar un record físic del 30è aniversari de l’Escola Collbaix.

Des d’aquí volem agrair la descomunal (i desinteressada) feina de la Sílvia Belmont, mare de l’escola, que s’ha encarregat de fer les fotos dels cromos i també el disseny de la revista.

També volem donar les gràcies a l’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada per haver fet les gestions oportunes amb  la Diputació de Barcelona, institució que ha subvencionat la major part del cost d’aquest treball i a qui també agraïm la seva confiança. Un cost que, en part, també ha estat sufragat per l’AMPA, a qui també agraïm el seu esforç (i no només l’econòmic).

Feliç 2020 i feliç 30è aniversari, Escola Collbaix!