Investiguem 6è

Benvolgudes famílies!!

En aquest primer article us volem explicar com va sorgir la proposta del nostre projecte d’investigació i quins passos vam començar a fer durant el primer trimestre. La idea  va sorgir d’un suggeriment que ens va fer la direcció de l’escola. Fa temps que l’alumnat no acabava de sentir-se del tot còmode amb les propostes de pati i per aquest motiu vam pensar que, nosaltres podríem portar a terme la realització del projecte “Transformem el pati”.

Ens endinsem en aquest  treball amb la intenció de transformar el nostre pati tant físicament com en la manera en què ens hi relacionem (aula al pati, diversificació d’espais, pati obert, elements instal·lats…). Per això, durant el primer trimestre, a través d’unes sessions de conversa i reflexió del camí que havien fet altres escoles en els seus espais exteriors, vam extreure els punts claus i vam iniciar la primera fase del nostre pla de treball.

Primer vam posar en comú quin pati volem i els paràmetres que hem treballat i que considerem indispensables per analitzar i dissenyar els espais des d’un punt de vista qualitatiu amb l’objectiu de crear espais més inclusius i d’evitar les desigualtats de gènere. Després d’aquest estudi vam confegir les enquestes que passarem a la resta de la comunitat educativa (alumnat, docents i personal no docent) per poder fer un recull de dades i mira quins paràmetres dels anteriors hem de millorar.

Ha començat el camí de la transformació del Pati de l’escola Francesc Aldea!

A partir del segon trimestre i amb les dades recollides i analitzades ja tindrem el full de ruta per començar la transformació física i en la que volem que tots hi prenguem part.

Us deixem l’enllaç que vam veure a l’inici de la nostra recerca i que ens ha orientat en el procés: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/pati-sense-futbol/video/5793826/

Seguirem informant de tot procés!