Racó de competències bàsiques

Aquest curs hem iniciat el treball de Racons de Competències Bàsiques, amb l’objectiu de complementar els aprenentatges amb metodologies motivadores i experimentals. L’alumnat d’un nivell es divideix en tres grups.

·  Racó de científics (Coneixement del medi).

·  Racó de detectius (Matemàtiques).

·  Anglès oral

Aquí teniu una mostra!

Racó de científics (Coneixement del medi)

Els infants es troben amb diferents propostes per apropar-se a la ciència, es tracta d’experimentar amb diferents objectes i materials de la natura. A partir de la percepció dels diferents sentits, observen, manipulen, fan hipòtesis, treuen conclusions, etiqueten i classifiquen, anomenen i identifiquen, juguen a endevinar amb ulls tapats quin producte és. Ens aproximem a través de l’aprenentatge dialògic i la investigació, al mètode científic.

Consolidem aprenentatges i gaudim de les nostres investigacions!

Racó de detectius (matemàtiques)

Els infants treballen la resolució de problemes com si de detectius es tractessin. Han d’anar resolent els diferents casos que els van arribant. Entre tots anem treballant la lectura i comprensió dels enunciats. Les activitats que es van presentant són petits enigmes, reptes matemàtics, jeroglífics i activitats per treballar l’atenció i la percepció visual.

Racó d’anglès oral

Els diferents grups del cicle de mitjans tenen l’oportunitat de gaudir, setmanalment, d’un espai per a poder practicar la seva competència oral en llengua estrangera. Els alumnes surten de la seva aula ordinària per a  treballar a la nostra aula d’anglès, centrant-se, únicament, en l’escolta i la parla en anglès. Cançons, jocs, role-playing i moltes altres activitats en la que permeten als alumnes posar en joc les seves habilitats comunicatives d’una forma lúdica i divertida.

En aquestes imatges per exemple, podeu observar la botiga “the shop” a classe. Com podem veure, els alumnes no només reforcen els continguts curriculars de l’assignatura sino que  gaudeixen d’una activitat connectada amb les seves vivències quotidianes, posant en joc expressions i vocabulari que utilitzaven en la seva primera llengua.