CONSELL ESCOLAR

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la Comunitat Escolar en el govern del centre. El seu funcionament garanteix la presa de decisions importants del centre. El Consell Escolar del centre es reuneix una vegada al trimestre, i sempre que el convoqui la direcció o ho sol·liciti al menys un terç de les seves persones membres. A més, es fa una reunió a principi de curs i una altra a la seva finalització.

Està representat pels diferents sectors de la Comunitat Escolar: sector famílies, sector professorat, personal d’administració i serveis, representació municipal, un/a representant de l’AFA i l’equip directiu.

Les decisions del Consell Escolar es prenen normalment per consens. Quan no és possible arribar-hi, la decisió s’adopta per majoria de les persones membres presents, llevat dels casos en què la normativa determini una altra majoria qualificada. Aquesta pàgina neix amb la finalitat de fer un recull de les informacions i dels acords presos en les sessions del Consell Escolar i dels diferents temes que es van tractant i que són rellevants pel funcionament del centre.

Informacions del Consell Escolar

CES.03-30/01/2024

Ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior CES.02-18/12/23
  2. Liquidació econòmica de l’exercici 2023
  3. Aprovació del projecte de pressupost de l’exercici 2024
  4. Informacions dels diferents sectors
  5. Precs i preguntes
1. Aprovació de l’acta anterior CES.02-18/12/23

El Toni Bravo, President del Consell Escolar, dóna la benvinguda a la M. Teresa Sulla, nova representant de l’Ajuntament al Consell Escolar i comenta que la Núria González, anterior representant de l’Ajuntament al Consell Escolar ha vingut convidada per tal que pugui acomiadar-se. Alhora, aprofita per a agrair-li la seva tasca al llarg d’aquests anys com a membre del Consell Escolar de l’escola.

Seguidament, es fa una roda de presentacions de tots els membres dels Consell Escolar.  

El Toni Bravo excusa al Xavi G., representant del sector de professorat i a l’Oriol Caballeria representant del sector famílies per no poder assistir al Consell Escolar d’avui.

El Consell Escolar aprova l’acta anterior CES.02-18/12/23.

2. Liquidació econòmica de l’exercici 2023

La Vanessa Roiz, Secretària, presenta la liquidació econòmica de l’exercici 2023 del compte general i del compte del menjador.

La Secretària aprofita l’avinentesa per a informar al Consell Escolar que el pressupost és anual, d’1 de gener a 31 de desembre i que, per tant, cavalca entre dos cursos escolars diferents. En aquest sentit, l’Equip Directiu farà al llarg d’aquest curs escolar un estudi sobre les aportacions econòmiques que realitzen les famílies per tal de valorar si s’escau fer-ne una actualització. Per exemple, caldrà analitzar les quantitats envers les següents activitats:

  • natació en horari lectiu a Educació Infantil
  • sortides, colònies, transports…
  • material escolar

En aquest sentit, l’escola ha mantingut les mateixes quantitats pel que fa a les aportacions econòmiques que realitzen les famílies, tot tenint en compte la realitat del context: COVID-19, conflicte d’Ucraïna… inflació, dificultats econòmiques de les famílies, alumnat vulnerable, etc. Atès que, com s’ha dit abans, el pressupost cavalca entre dos cursos escolars, l’Equip Directiu necessitarà, com a mínim, tot aquest curs escolar per a poder realitzar aquestes valoracions. Arribat el moment, s’exposaran al Consell Escolar.

Els i les membres del Consell Escolar donen el seu vist-i-plau a la liquidació econòmica de l’exercici 2023.

3. Aprovació del projecte de pressupost de l’exercici 2024

Donat que aquest és el primer any del nou Projecte de Direcció, es considera adient prorrogar el projecte de pressupost anterior, raó per la qual s’espera la seva aprovació per part del Consell Escolar.

La Secretària presenta els projectes de pressupost general i de menjador per a l’exercici econòmic 2024 i els i les membres del Consell Escolar l’aproven.

4. Informacions dels diferents sectors

El Toni Bravo, President del Consell Escolar, informa sobre els següents aspectes:

  • Dates de les Jornades de Portes Obertes de l’escola pel curs 24-25:
    • Divendres, 23 de febrer d’11.00 a 12.30 h
    • Dissabte 2 de març d’11.00 a 12.30 h
    • Dimarts 5 de març de 15.30 a 17.00 h i de 18.00 a 19.30 h

L’Equip Directiu consulta a l’AFA si assistiran a les sessions de Portes Obertes per tal que puguin explicar quins són els serveis d’escola que gestionen i ajudar a fer difusió del Projecte Educatiu des de la visió de les famílies o si s’estimen més que s’incorporin aquestes informacions al tríptic promocional de l’escola i que properament es repartirà a les escoles bressol i entitats del barri.

El Víctor Pérez, president de l’AFA, exposa la intenció de l’AFA d’assistir a les sessions de portes obertes i valoraran enviar a l’escola la informació per incorporar-la al tríptic.

  • Preinscripció curs 24-25: 

Ahir ens van informar que la capacitat d’I3 serà de 20 infants per grup amb un total de 40 vacants. 

Les dates de la preinscripció escolar d’educació infantil i primària van del 6 al 20 de març. 

Hi ha programada una sessió informativa adreçada a les famílies llurs fills i filles cursaran I3 el proper curs a la Biblioteca Mercè Rodoreda pel dimecres 14 de febrer a les 16.00 hores.

  • Activitats amb els instituts de l’itinerari d’estudis de l’escola:

De cara a facilitar que les famílies del centre coneguin els dos instituts de l’itinerari al nostre pla d’estudis Josep Pla i Manuel Carrasco i Formiguera, s’ha organitzat una trobada aquí a l’escola entre les direccions dels instituts i les famílies de l’alumnat que cursa 6è de Primària de cara al proper dimarts 20 de febrer a les 18.00 hores. 

Al mateix temps, s’han planificat visites presencials del nostre alumnat a aquests instituts per tal que els coneguin personalment el dia 7 de febrer a l’Institut Josep Pla i els dies 15 i 22 de febrer a l’institut Manuel Carrasco i Formiguera. 

  • Celebració 20è aniversari de l’escola:

Tindrà lloc el proper divendres 31 de maig de 2024. Durant la jornada lectiva es faran diverses activitats de caire intern per a commemorar el 20è aniversari del centre. A partir de les 17 hores es realitzarà una celebració institucional en què es convidarà a tota la comunitat educativa. S’informarà properament a les famílies i al Consorci d’Educació d’aquesta celebració de cara a convidar representants institucionals.

Aquesta setmana s’ha enviat una circular a tota la comunitat educativa per demanar la col·laboració en el disseny del logo del 20è aniversari de l’escola.

  • Carnestoltes:

La Rua serà el 9 de febrer, començarà a les 9.15 hores i està previst que finalitzi a les 10.30 hores. Es demana la col·laboració de l’AFA per fer una crida a les famílies per buscar voluntaris  i voluntàries per la Rua. Necessitem sis persones voluntàries (que tinguin carnet de conduir) i que s’ubiquin de forma permanent durant tota la Rua a sis punts assenyalats.

  • Completar comissions del Consell Escolar:

El Xavi García, representant del sector de professorat, formarà part de la Comissió de Menjador del Consell Escolar.

  • Ús dels telèfons mòbils als centres educatius:

Avui s’han publicat les instruccions des del Departament d’Educació on queda recollida la regulació del seu ús als centres educatius. Pel que fa als centres d’infantil i primària, el seu ús no serà permès en cap cas. Això ens brindarà l’oportunitat de revisar la documentació d’escola, la normativa de centre, la carta de compromís que signen les famílies i el projecte educatiu per tal d’adaptar-la a aquesta normativa.

  • Circuits de comunicació casa-escola en diferents supòsits:

La Jemima Miron, representant del sector professorat, exposa que algunes famílies han fet arribar el seu malestar a alguns membres de l’equip docent en relació amb l’ús dels grups de WhatsApp que en fan les famílies d’alguns nivells. En aquest sentit, sembla que s’han produït alguns conflictes entre famílies i, en darrer terme, entre infants. 

És per això que s’incideix amb la importància de saber escollir els fòrums en què cal tractar les diferents situacions que ocorren en la vida del centre i  es recorden els circuits de comunicació casa-escola: 

  1. Tutoria de grup via agenda o llibreta escolar 
  2. Coordinació de cicle via agenda o llibreta escolar 
  3. Equip Directiu via correu electrònic

Quant a les comunicacions amb l’equip de monitoratge de l’espai de migdia, cal adreçar-s’hi via agenda o llibreta escolar. En cas de voler posar-se en contacte amb la coordinadora de l’espai de migdia, cal fer-ho a través de la seva adreça de correu electrònic.

L’Equip Directiu afegeix que es compromet a fer un recordatori envers aquest circuit a través de la circular d’inici de curs i que vetllarà per a que a les reunions d’inici de curs a càrrec de les tutories de grup també es faci el corresponent recordatori.

5. Precs i preguntes

  • La Clementine Suraud, representant del sector famílies, informa que des del sector famílies del Consell Escolar s’ha enviat a totes les famílies de l’escola un correu amb un formulari per poder recollir les seves consultes i fer-les arribar al Consell Escolar.
  • La Clementine Suraud consulta si l’escola té previst realitzar alguna activitat de conscienciació envers l’ús de pantalles. L’Equip Directiu consulta si hi algun o alguna dels membres del Consell Escolar coneix alguna família experta en la matèria que pugui realitzar algun taller. En aquest sentit, l’Equip Directiu recorda que a l’escola es duu a terme el taller d’internet segura a càrrec dels Mossos d’Esquadra, en què es posa èmfasi sobre l’ús i riscos dels mòbils, xarxes socials i navegació a Internet.
  • La Maite Sullà, representant de l’Ajuntament al Consell Escolar, exposa que hi ha programada la xerrada al Casal Mas Guinardó “Com les pantalles devoren els nostres fills” el proper 16 de febrer a les 17 hores. La Maite farà arribar la informació a l’escola i l’Equip Directiu en farà la difusió.
  • La Clementine Suraud exposa una de les consultes que li ha fet arribar una família del centre a través del formulari de consultes envers els protocols d’actuació en situacions de possible bullying i altres situacions de violència.
  • L’Equip Directiu junt amb l’Ana Sirerol, coordinadora de Convivència, Coeducació i Benestar, exposen la diferència entre conflicte de convivència i assetjament escolar i expliquen que actualment el Departament d’Educació ha revisat i actualitzat els circuits d’actuació en cas de detecció i/o sospita de qualsevol tipus de violència en l’àmbit educatiu.
  • El Víctor Pérez, representant de l’AFA al Consell Escolar, informa d’una bona notícia i és que l’AFA ha aconseguit sanejar la seva situació econòmica. Properament, en el si del Consell Escolar informaran de la planificació de l’AFA sobre com gestionar el romanent del que disposen; estan valorant fer una planificació a tres o quatre anys vista.
  • El Víctor Pérez exposa que a la darrera festa organitzada per l’AFA van recaptar diners que es destinaran a comprar material de jocs per a l’alumnat d’educació infantil. 
  • La Vanessa Roiz, Secretària, informa que l’AFA ha col·laborat en l’adquisició de material per als jocs de pati per a l’alumnat d’educació primària.
  • El Víctor Pérez informa que l’AFA va fer una reunió amb Pam i Pipa, l’empresa de cuina i monitoratge d’espai de migdia, per a fer valoració del primer trimestre i exposen que s’estan gestionant certes dificultats que han trobat a nivell de gestió de conflictes de convivència en tres nivells concrets de l’etapa de primària. 
  • El representant de l’AFA al Consell Escolar exposa que han detectat durant les entrades i recollides a l’accés d’infantil un risc per als infants i per a les famílies atès que hi ha vehicles que accedeixen a la zona pacificada de la Baixada de Can Mateu. La Maite Sullàs farà consulta sobre aquest assumpte i farà retorn a l’escola.
  • El Víctor Pérez trasllada una queixa envers la neteja de les voreres del voltant de l’escola i trasllada que des de l’AFA es proposa dur a terme certes accions, com ara penjar cartells al voltant del centre. L’Equip Directiu suggereix realitzar una Situació d’Aprenentatge per a elaborar aquests cartells.
  • La Clementine Suraud pregunta envers una petició d’ús del pati per part d’una entitat per a iniciar la Rua de Carnestoltes el dissabte 10 de febrer. L’Equip Directiu informa que la petició interfereix amb el programa de Patis Oberts i que hi donarà resposta el més aviat possible.
  • L’Equip Directiu informa que l’escola impulsarà el projecte “Papa, m’expliques un conte?”, que té per objectiu ajudar en l’acompanyament del trencament d’estereotips envers la masculinitat.

Sense més qüestions, el President aixeca la sessió a les 19.54 hores.

CES.02-18/12/2023

Ordre del dia:

  1. Aprovació de l’acta anterior CES 01.26/09/23
  2. Constitució del nou Consell Escolar
  3. Constitució de les Comissions del Consell Escolar
  4. Informacions dels diferents sectors
  5. Precs i preguntes
1. Aprovació de l’acta anterior CES 01.26/09/23

El Toni Bravo, President del Consell Escolar, dona la benvinguda i fa una petita introducció sobre el desenvolupament de la sessió, la qual es basarà en la dinàmica del temps de cercle, seguint la metodologia de l’Enfocament Restauratiu. El Consell Escolar aprova l’acta anterior CES 01.26/09/23.

2. Constitució del nou Consell Escolar

El Toni Bravo, President del Consell Escolar, explica quines són les funcions del màxim òrgan de representació de l’escola. El nou Consell Escolar queda constituït amb els i les següents membres:

Sector famílies: Clementine Suraud, Laia Bueno, Oriol Caballeria, Pablo Garrido i Víctor Pérez (representant de l’AFA al Consell Escolar).

Sector professorat: Xavi Garcia, Mónica Morgado, Isabel Feliu, Ana Sirerol i Jemima Miron.

Sector PAS: Susana Inac.

Equip Directiu: Toni Bravo (President), Vanessa Roiz (Secretària) i Eric Hernàndez (Cap d’Estudis)

Representant de l’Ajuntament: Núria González.

La Núria González, representant de l’Ajuntament, informa al Consell Escolar que arran de les darreres eleccions municipals és probable que canviï properament la persona representant de l’Ajuntament.

3. Constitució de les Comissions del Consell Escolar

El Toni Bravo explica que el Consell Escolar s’organitza per comissions. Aquestes es constitueixen de la següent manera, tenint en compte que tant els membres de l’Equip directiu com el President de l’AFA formaran part de totes les comissions:

Comissió de convivència: Ana Sirerol i Jemima Miron del sector professorat. Clementine Benmasour i Laia Bueno representats del sector famílies.

Comissió econòmica: Mónica Morgado representant del sector professorat i Susana Inac representat del sector PAS.

Comissió permanent: Isabel Feliu representant del sector professorat i Oriol Caballeria representant del sector famílies.

Comissió de menjador: Pablo Garrido representant del sector famílies.

4. Informacions dels diferents sectors

El President informa que hi ha tota una sèrie d’esdeveniments i de fites que caldrà tractar properament des del si del Consell Escolar:

  • Celebració del 20è aniversari del centre. 
  • Revisió i actualització de les NOFC i del PEC, d’acord amb el nou Projecte de Direcció.
  • La propera sessió plenària del Consell Escolar segurament serà el dimarts 30 de gener i tindrà com a principals punts de l’ordre del dia la liquidació de l’exercici econòmic de l’any 2023 i la presentació i aprovació del pressupost per a  l’any 2024. Com és habitual, es farà arribar la convocatòria per correu electrònic als i a les membres del Consell Escolar durant el mes de gener.
5. Precs i preguntes

Sense més qüestions, el President aixeca la sessió a les 19.45 hores.

Eleccions al Consell Escolar – Sector famílies: 21/11/2023

El passat dimarts 21 de novembre varen tenir lloc les eleccions al Consell Escolar per a escollir als i les representants del sector de famílies.

La participació va superar totes les expectatives, doncs van venir a votar 122 mares i pares de l’escola, és a dir, un 19,71% de l’electorat, superant amb escreix les dades de participació de les darreres eleccions.

Com a conseqüència dels resultats, la Laia Bueno i el Pablo Garrido han estat proclamats representants del sector de famílies del Consell Escolar. La tercera candidatura més votada fou la de l’Alícia Fernandez; així doncs, en cas que es produeixi una vacant en el sector de famílies fins a la propera renovació parcial, aquesta serà ocupada per l’Alícia.

Moltes gràcies a totes i tots per la vostra participació i per fer possible el procés electoral!

Enhorabona a les noves representants del sector de famílies al Consell Escolar del Torrent de Can Carabassa!

Us convidem a visualitzar les fotografies de les eleccions a aquest enllaç.

Bateguem totes alhora i il·lusionem-nos de nou. Fem Escola, fem Torrent!

CES.01-26/09/2023

Ordre del dia:

  1. Benvinguda i presentació dels nous membres del Consell Escolar
  2. Presentació i aprovació de la Programació General Anual 23-24
  3. Qüestions econòmiques
  4. Informacions dels diferents sectors
  5. Precs i preguntes
1. Benvinguda i presentació dels nous membres del Consell Escolar

El Toni Bravo, President del Consell Escolar, dona la benvinguda i presenta el nou Equip Directiu. Es fa una roda de presentacions de la resta de membres del Consell Escolar. 

2. Presentació i aprovació de la Programació General Anual 23-24

El President explica que la Programació General Anual pel curs 23-24 està estretament lligada al  nou Projecte de Direcció 23-27, per tal d’iniciar el seu desplegament. La PGA 23-24 recull tres àmbits d’intervenció educativa: àmbit pedagògic i d’atenció a l’educació inclusiva, àmbit de cohesió social i àmbit institucional i de participació.

També informa que s’ha incorporat al document definitiu com es durà a terme la sortida diferenciada al final de la jornada lectiva els dies de pluja. 

  • Sortida Educació Infantil: pel carrer Peris i Mencheta.
  • Sortida alumnat educació primària: pel carrer Llobregós per torns.

Els nivells de 1r i 2n sortiran a les 16.25h i la resta de nivells de 3r a 6è ho faran per torns de forma ordenada. S’obrirà la porta gran de la benzinera per facilitar la visió i els alumnes sortiran per la porta petita/peatonal.

Farem arribar una circular per informar a les famílies d’aquesta sortida diferenciada dels dies de pluja i també es farà arribar un missatge per Telegram els dies de pluja per recordar aquesta sortida.

El President  informa del següent:

  • Aquest curs l’escola té una dotació de 28,5 vacants docents.
  • La setmana cultural d’aquest curs serà del 6 al 16 de maig.
  • El dia 14 de setembre es va fer la primera reunió infants delegats/des d’aquest curs. Entre els temes tractats va estar l’hora de l’esbarjo i el futbol amb la intenció de convertir el pati en un espai més coeducatiu i reduir els conflictes entre l’alumnat fent una transformació de l’espai a nivell conceptual i promovent altres espais i maneres de relació entre els infants.
  • Aquest curs s’han vist reduïdes les hores dels auxiliars d’educació especial.  
  • Aquest curs, durant el primer trimestre, l’equip educatiu de l’escola durà a terme una formació sobre Enfocament Restauratiu. El Cap d’Estudis en serà el formador. La formació comptarà amb membres de tot l’equip educatiu: equip docent, coordinadora de l’espai migdia i PAS.
  • Un dels representants del sector professorat informa que aquest curs l’alumnat de 6è també durà a terme la sortida de “Vela”. La data prevista és el 9 de novembre tot i que encara està pendent de  confirmar. 
  • El representant de l’AFA explica que des de l’AFA ens faran arribar informació sobre les activitats extraescolars d’aquest curs (monitors/es) qui seran els informació n dels monitors/es. També informa que l’alumnat del nivell d’I3 (com a novetat) també podrà realitzar les activitats extraescolars.
  • S’aprova la Programació General Anual pel curs 23-24 amb el vist-i-plau de tots els membres del Consell Escolar.
3. Qüestions econòmiques

El President recorda la importància de l’activitat de natació dins l’horari lectiu ja que forma part del Projecte Educatiu de Centre i és un tret d’identitat de l’escola. Cal vetllar perquè cap infant es quedi sense fer l’activitat, sempre i quan no sigui justificat per qüestions mèdiques. Aquest curs es continuarà contractant el monitoratge per l’acompanyament de l’activitat de natació a educació infantil. Es comunicarà aquesta contractació de manera mensual a Pam i Pipa. S’informa que des del poliesportiu SAFA ens van informar al mes de juny que les quotes per aquest curs 23-24 augmentarien seguint la tendència dels darrers cursos. 

4. Informacions dels diferents sectors

El President informa que:

  • S’estan duent a terme actuacions educatives al nivell de 5è per un conflicte de convivència greu. S’han implementat diverses mesures restauratives;avui com a intervenció educativa s’ha fet un cercle de diàleg per tractar aquests conflictes de grup.
  • Atesa la planificació de les jornades de formació de l’equip educatiu al llarg del primer trimestre, es recuperaran a partir del mes de gener les trobades relacionades amb el pla de funcionament de menjador i millora de la convivència del centre a càrrec de comissions mixtes del Consell Escolar, tal  com es venia fent al llarg del curs anterior.
  • Amb data 19 de setembre es va fer la presentació del PdD 23-27 adreçada a les famílies de l’escola.  S’hi van inscriure 70 famílies i va assistir-hi la meitat aproximadament. Els representants del sector de famílies opinen que fer aquesta trobada ha estat positiu i que les famílies ho han agraït molt.
  • S’ha creat i fet difusió del compte d’Instagram de l’escola i es va compartir amb les famílies a principis de setembre.
  • Aquest curs 23-24 es preveu la realització d’eleccions al Consell Escolar cap al mes de novembre. A l’escola, per trajectòria, aquestes eleccions solen ser parcials, a fi de no haver de renovar tots els membres que en formen part. Actualment, ens falta un membre del sector PAS i dos membres del sector professorat. L’escola rebrà instruccions per part de l’Administració Educativa envers aquest assumpte. L’Equip Directiu consultarà a la representant de l’Ajuntament, si s’escau, sobre el procediment d’eleccions al Consell Escolar.
  • A partir del projecte anual de l’escola “20 anys del Torrent, 20 anys d’emocions”, treballarem l’educació emocional. Cada grup-classe té el nom d’una emoció, l’equip docent està representat per l’emoció de la resiliència i les famílies per la de l’orgull.

El Cap d’Estudis informa que:

  • Aquest curs recuperarem el LECXIT a l’escola, que és un programa per millorar la comprensió lectora de l’alumnat i alhora la competència comunicativa. Està adreçat principalment a l’alumnat de 5è i 6è, tot i que contemplarem també l’alumnat de 4t. Es farà una llista d’alumnat candidat de participar en el projecte.
  • Aquest curs recuperem la biblioteca de l’escola com a espai de dinamització de la lectura, el foment del gust per la lectura i també la figura de la coordinadora de Biblioteca. Impulsarem un nou projecte de Biblioteca Escolar.

5. Precs i preguntes

  • El representant de l’AFA comenta la notícia que ha sortit relacionada amb el Val Escolar pel proper curs. Es valora parlar més endavant sobre aquest tema. 
  • Des dels diferents sectors, es fa una pluja d’idees per a commemorar el 20è aniversari de l’escola: logo, samarretes, gots, fotografies, …
  • El representant de l’AFA expressa el seu malestar pel manteniment dels lavabos del pati. L’Equip Directiu en pren nota per tal de traslladar-ho a qui correspongui.