Xarxa Competències Bàsiques

L’objectiu de l’educació és fer persones competents. Competents? Sí, us ho expliquem amb un exemple..

Quan hem d’anar a comprar pa, què fem? On anem? Com paguem? Com ho demanem? Ens han tornat bé el canvi?…

Els adults ho tenim tot força automatitzat, però encara hi han coses que se’ns escapen. Fer als nostres fills i filles competents és que pugin anar a comprar pa sense entrebancs.

• Saber què han de comprar.
  • Calcular quan ens pot costar i agafar els diners.
  • Anar fins el forn.
  • Saludar i esperar torn si cal.
  • Demanar el que volem i si no ho tenen, saber escollir altres coses.
  • Pagar.
  • Comprovar el canvi.
  • Acomiadar-nos.
  • Marxar cap casa.

Tot això comporta saber llenguatge, matemàtiques, educació, medi social (conèixer el barri, carrers, identificar oficis,..), medi natural (conèixer el pa, blat, llavors, kamut, ordi,…),…; per tant hem de ser competents per viure.

Per aquest motiu nosaltres pertanyem a la Xarxa de Competències Bàsiques. Aquí els mestres i educadors compartim experiències i aprenem a fer als nostres alumnes més competents.