Espais Petits

Un curs més  el cicle de petits de l’Escola Bertí treballem per espais. Aquest any ho fem quatre tardes a la setmana, primer  els nens i nenes poden anar lliurement a l’espai que prefereixen. L’última mitja hora es queden a l’espai on són per tancar la proposta i recollir amb els altres companys. Després tothom torna a la seva classe i es fa una valoració de com han anat els espais.

Els espais on poden anar són: art, caseta, construccions, experimentació, moviment, natura i teatre. Allà troben propostes a fer que van canviant regularment. Cada espai té unes normes que s’expliquen prèviament als nens i que es van recordant quan cal.

Les mestres presentem les propostes de l’espai animant als nens a provar coses noves, a tenir curiositat del perquè passen les coses, a col·laborar amb companys que potser no són de la seva classe i també a anar a espais on potser encara no han anat. Després anem observant el que fan i com actuen per valorar-ho amb totes les mestres del cicle.

Què promou un espai?

• Que els nens actuïn de forma autònoma en el seu procés d’aprenentatge respectant el ritme de cada infant.
  • Anima al nen a utilitzar diferents estratègies per prendre decisions.
  • Permet que els nens puguin resoldre problemes per si mateixos amb l’ajuda d’altres companys o mestres.
  • Promou un treball col·laboratiu i per tant l’aprenentatge es construeix conjuntament amb altres.
  • Facilita el treball entre alumnes de diferents edats i l’acceptació de la diversitat.

En l’apartat de cada espai podeu veure imatges de les propostes que hem anat fent i l’actuació dels nens, també us adjuntem una petita explicació de les propostes que s’hi fan..

Equip de mestres del cicle de petits