PLA D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE, curs 2020-21

El PLA D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE ( cliqueu per obrir-lo) és el document elaborat seguint les indicacions del Departament d’Ensenyament i aprovat pel Consell Escolar del centre el setembre de 2020. Pretén establir les bases per tal que el curs 2020-2021 es pugui reprendre amb les màximes garanties, BUSCANT L’EQUILIBRI entre protecció de la salut de les persones (infants i adults), la correcta gestió de la pandèmia (assegurar la trassavilitat) i el dret de tots els infants i joves a una educació de qualitat.  És per això que el Pla contempla aspectes molt diversos com,  l’organització de grup estables, la distribució de les aules, del pati, la neteja dels espais,… També, aquelles estratègies que el centre posarà en marxa en cas de confinament d’un grup classe (o més).

El Pla d’Organització de Centre és fruit d’un profund treball del claustre de mestres de l’escola per a la recerca d’aquest equilibri entre seguretat, salut, equitat, qualitat i continuitat del procés d’ensenyament-aprenentatge dins d’una  situació de crisi sanitària canviant. Per tant, tot i establir punts que pretenen ser vigents per a tot el curs, caldrà anar-lo revisant.

L’afrontament de la pandèmia per la COVID-19 ha implicat en la majoria dels països l’aplicació de mesures que han cercat contenir la transmissió del virus a través de la reducció de les interaccions socials, entre elles el tancament de les escoles. L’evolució més favorable de la pandèmia, així com la importància de garantir el dret a l’educació i a la protecció de l’infant fan que l’obertura amb la màxima normalitat possible dels centres educatius sigui una prioritat.

Com ha exposat UNICEF, l’educació és una part essencial de la recuperació en una crisi:
aporta normalitat, un sentit de la rutina, coneixements i habilitats necessàries per al desenvolupament, protecció en casos d’especial vulnerabilitat social i econòmica i serveix de pont per salvar les diferents bretxes socials, econòmiques i educatives a què s’enfronta part de la població.