SETMANA EUROPEA PER A LA PREVENCIÓ DE RESIDUS

CANVIA ELS TEUS HÀBITS, REDUEIX ELS TEUS RESIDUS

Com ja sabeu l’Escola Jaume Balmes està adscrita al Manifest Centre Educatiu pel Clima.  En aquest sentit una de les iniciatives que hem volgut impulsar aquest curs 2019/20 ha estat la reducció de residus a l’escola. Per aquest motiu vam iniciar la campanya Esbarjo Residu Zero, amb la que participem dins de l’agenda d’activitats de la Setmana Europea per la Prevenció de Residus (tot i que en el nostre cas és una proposta que desenvolupem al llarg de tot el curs escolar).

#encara-hi-som-a-temps-que-fem

El millor residu és aquell que no es genera i, avui més que mai, la reducció dels residus és una necessitat social, econòmica i ambiental. Com a comunitat educativa considerem imprescindible adoptar mètodes i hàbits de consum més sostenibles, educant en valors respectuosos amb el nostre entorn.

És per això que aquesta setmana volem compartir amb vosaltres idees per tal de reduir la quantitat de residus que generem en els nostres hàbits diaris, especialment els envasos d’un sol ús, el paper d’alumini i els embolcalls plàstics. Podeu seguir les propostes a través de les nostres xarxes socials Instagram i Facebook

CENTRE EDUCATIU PEL CLIMA

El Consell Escolar de l’Escola Jaume Balmes ha signat l’ADHESIÓ AL MANIFEST D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA, proclamant-se com a Centre Educatiu pel Clima.

Aquest Manifest neix de la iniciativa de Teachers for Future de promoure accions educatives dins i fora de les aules a l’entorn natural més proper, que fomentin el contacte directe dels i de les alumnes amb el mateix. D’altra banda es conegut que la conscienciació dels nostres infants reverteix a les famílies, provocant canvis d’hàbits i reflexió també en els adults.

Per aquest motiu l’escola també participa en la campanya Esbarjo Residu Zero, que pretén reduir la quantitat de residus que generem amb els nostres esmorzars. Cada dia es fa un registre de les deixalles generades a cada aula, classificant-les i comptabilitzant-les, amb l’objectiu de poder veure com hem aconseguit reduir-les a mesura que avanci el curs. Us seguirem informant!

5è CONCURS FOTOGRÀFIC CASTANYADA 2019

??FAMÍLIES DE LA BALMES: Us convidem a participar en el 5è concurs de fotografia per la Castanyada!!

BASES A SEGUIR:
Enguany el concurs per motius mediambientals serà en format digital. Hi haurà dues formes de presentació:
– via correu electrònic amb l’adreça info@balmescastellbell.cat
– via Instagram amb al “hashtag” #MareTerraBalmes.
Totes les fotografies rebudes seran publicades a la web del centre. En cas que un nen/a aparegui en la fotografia ha de tenir signada l’autorització de l’ús d’imatge.
Característiques: es valorarà l’originalitat, la qualitat i la participació dels infants.
Termini: Dimecres 23 d’octubre.

QUINA SERÀ LA TEMÀTICA?
La temàtica a seguir serà “Cuidem la Mare Terra”. Deixa volar la teva imaginació!

QUI POT PARTICIPAR?
Qualsevol persona relacionada amb l’escola: alumnes, ex-alumnes, pares i mares, àvies i avis, tiets i tietes, germans, mestres, amics i coneguts…

QUINES SÓN LES CATEGORIES?
A l’obra més ORIGINAL, a la més DIVERTIDA i a la més ARTÍSTICA.
Les famílies guanyadores rebran un petit detall de tardor??????

SETMANA PEL CLIMA

Del 23 al 27 de setembre la Jaume Balmes es suma a la SETMANA INTERNACIONAL PEL CLIMA , a partir de les propostes de Teachers for Future:

• DILLUNS, dia 23:  Minut de silenci per la Terra (meditació-visualització guiada amb els més petits)
  • DIMARTS, dia 24: Portar una samarreta de color verd a l’escola
  • DIMECRES, dia 25: Vídeo fòrum a les aules a partir d’un curtmetratge
  • DIJOUS, dia 26: Realització de cartells pel clima
  • DIVENDRES, dia 27: Lectura i exposició conjunta al pati de l’escola dels cartells realitzats el dia anterior

INFORMACIONS INICI CURS 2019-20

El proper dijous 12 de setembre engeguem una nova aventura, amb 10 mesos de curs escolar pel davant.

Aquest any l’eix temàtic de l’escola ens portarà a VOLTAR PER TOT EL MÓN!

Si cliqueu sobre la imatge podreu descarregar el llibret amb totes les informacions a tenir en compte:

BON CURS!!

LLISTAT DE LLIBRES I MATERIAL PEL CURS 2019-20

Clicant sobre el curs que us interessi enllaçareu amb els llistats de llibres i material pel curs 2019-20

INFANTIL

PRIMER

SEGON

TERCER

QUART

CINQUÈ

SISÈ

Podeu trobar els llibres no socialitzats a la llibreria Abacus de Manresa a partir del 17 de juliol.

Per obtenir descompte en la compra cal que sigueu socis de l’AFA, la quota per família és de 25 €. Per fer el pagament de la quota, obtenir els llibres socialitzats i l’agenda o per a resoldre qualsevol dubte, us podeu posar en contacte amb l’AFA a través del correu ampajaumebalmes@gmail.com

REVISTA PROJECTE AMiC

Ja tenim la revista del Projecte AMiC, en el que hem participat aquest curs juntament amb d’altres escoles i instituts de la comarca. En aquesta proposta que ha girat entorn la meteorologia, Art, ciència i creació s’han donat la mà aconseguint respostes artístiques ben diverses. Descobriu-les totes!

EXTRAESCOLARS CURS 2019-20

A continuació trobareu tota la informació referent a les EXTRAESCOLARS que ofereix l’AFA de l’escola per al curs 2021-22.

Si teniu dubtes podeu fer la vostra consulta al correu electrònic ampaescolabalmes@gmail.com