La gastronomia cerdana (alumnes 6è B)

Els alumnes de sisè B hem començat el projecte del curs preguntant-nos què volia dir la paraula “gastronomia”. Després de diverses cerques en fonts d’informació variades, hem concretat i acordat que vol dir: menjars típics, productes o begudes d’algun país.

A continuació, ens hem preguntat què és el que pot estar relacionat amb la gastronomia i hem fet tota una llista de conceptes com per exemple: restaurants, ingredients, gust pel bon menjar, art a la cuina, origen dels aliments, temps i temperatura, receptes, espècies, tradició d’un lloc i d’una família i la beguda.

A partir d’aquí, hem decidit quins són els productes típics de la gastronomia de Cerdanya que coneixem. També, hem fet recerca online per trobar altres aliments que potser no coneixíem i ho hem compartit amb els companys i les companyes de l’aula. Així doncs, ens han sortit, entre d’altres: el trinxat, el tiró amb naps, mel, iogurts, mantega, formatges, pa de fetge, diversos tipus de bulls, …

Tot seguit, hem fet una pluja d’idees on cadascú de nosaltres ha escrit què en sap i que en vol saber de la gastronomia cerdana. Després, ho hem llegit per compartir-ho entre tots i ens hem adonat que hi ha tres paraules que hem anat repetint al llarg de la pluja d’idees. Aquestes tres paraules han estat: restaurant, cuiner/a i recepta.

A més a més, et fet de poder saber si hi ha hagut un reconeixement oficial (estrella Michelin) en la gastronomia del nostre territori també ens ha cridat l’atenció.

Amb tot plegat, hem creat la nostra pregunta repte que ens serveix per continuar avançant en el projecte d’aquest curs.