EL NAIXEMENT DE LA NOSTRA ESCOLA

L’edifici on actualment es troba situada l’escola va ser inaugurat el 20 de març de 1993, essent una edificació moderna de recent construcció, està situat a l’avinguda Schierbeck número 2 de Puigcerdà.

En entrar a l’edifici s’observa que aquest està format per un ample passadís central del qual surten de forma radial tres naus amb sis aules cada una. A més a més d’aquestes aules, l’edifici també inclou un gimnàs de dimensions equivalents a una d’aquestes naus, una aula per informàtica, una biblioteca, una aula de música i els serveis higiènics corresponents. Cal destacar que les construccions que s’han fet posteriorment a la data d’inauguració sempre han respectat la intencionalitat estètica i la funcionalitat de la construcció original.

Finalment, cal destacar que l’edifici d’Educació Infantil es va fer amb posterioritat i la seva funcionalitat, tant per la ubicació de les aules com per les entrades i sortides, és força independent.

SITUACIÓ GEOGRÀFICA

Geogràficament l’escola es situa dins del municipi de Puigcerdà, motiu pel qual es pot dir que es troba a uns 1202m d’alçada, entre els rius Segre i Querol, és a dir, en una plana envoltada d’altes muntanyes en ple Pirineu Axial.

La comarca de la Cerdanya, de la quan en destaca la població de Puigcerdà com a capital, està limitada al nord pels massissos del Carlit (2921m) i del Puigpedrós (2911m) i, pel migjorn, pel Puigmal (2909m), la Tosa d’Alp(2531m) i la Serralada del Cadí. L’estret del Baridà i l’altiplà de la Perxa la separen de l’Urgellet i del Conflent. De fet, la comarca és, com ben poques altres, un conjunt geogràfic ben clar i identificat, que ultrapassa les línies frontereres i les divisions provincials, ja que l’alta Cerdanya pertany a França i la baixa Cerdanya a les províncies de Girona i Lleida.