A l’Aula d’Acollida juguem i aprenem

Associació imatge-frase

Una de les principals dificultats en què es troben els alumnes nouvinguts referent a la seva llengua materna, és que l’estructura lingüística d’aquesta és molt diferent del català.

Algunes de les dificultats que sorgeixen, és que els alumnes es deixen parts dels elements de la frase en el moment de parlar. Per tal d’anar consolidant l’estructura de la frase es fa un treball d’associació imatge-frase per tal d’anar fixant-se en l’estructura visual d’aquesta i posteriorment de forma progressiva anant-ho incorporant en la parla espontània.

Frases intruses

Per tal de treballar l’ESTRUCTURA DE LA FRASE a nivell oral i escrit hem jugat a aquest joc. Els alumnes parteixen d’un dibuix i han se saber ordenar els elements de la frase tenint en compte que un element hi sobra. Amb tots aquests elements sobrants hauran de formar una nova frase la qual no té cap imatge de suport.

Temps verbals

El joc de les ruletes: Conjugador de verbs.

Un altre aspecte què hem estat treballant aquest trimestre són els temps verbals, per tal d’anar millorant l’ús d’aquests hem jugat al joc de les ruletes, d’aquesta manera hem treballat el PRESENT-PASSAT-FUTUR.

Depenent del curs o nivell hem treballat únicament l’aspecte oral i/o expressiu o bé l’expressió oral i també escrita.

Un altre dels jocs que hem estat jugant per anar millorant l’ús del temps verbals és el següent:

Camps semàntics – Lèxic

Per tal d’anar augmentant el lèxic hem jugat a classificar objectes relacionats amb els oficis. Els alumnes havien de pensar el nom d’aquests i relacionar les eines o objecte amb l’ofici corresponent. Hem aprofitat aquest material per jugar al joc del memori que els hi agrada molt! D’aquesta manera aprenem nou vocabulari al mateix temps que gaudim del joc.