Reciclem

Ja fa uns dies a l’aula dels i les dinosaures va sorgir una pregunta a l’hora d’esmorzar:
On llancem les escombraries?
A partir d’aquest moment vam veure que teníem diferents tipus de residus i només una paperera, a més a més, a fora a davant de l’escola hi havia uns contenidors de colors per llençar les escombraries.
A la rotllana, conversant sobre això, vam arribar a la conclusió que a la nostra classe ens feien falta més papereres, o millor dit contenidors, per poder llançar cada cosa on tocava.
Vam descobrir que el paper anava al contenidor blau i vam trobar per l’escola un d’aquest color. El plàstic havia d’anar a un contenidor groc i les restes de menjar a un marró, però d’aquests no en teníem. Rumiant que podíem fer vam decidir fer-los nosaltres.
Quan ja els teníem fets i vam començar a utilitzar-los ens vam trobar amb un altre dubte, on anaven les tovalloletes o els mocadors plens de mocs?
Vam veure que necessitàvem un altre contenidor, aquest de color gris per a la resta, és a dir, les coses que no eren ni plàstic, ni paper, ni menjar.
Vam trobar un petit contenidor per l’escola i el vam afegir als altres tres.

Ara sembla que tenim per a tots els tipus d’escombraries que produïm a l’aula.

Els reptes, com en aquest cas, són una manera d’aprenentatge significatiu on els infants es troben amb escenaris de la vida real i aprenen resolent les diferents situacions que els hi sorgeixen. El següent pas és descobrir perquè és tan important reciclar, ens ajudareu?

Us deixem un mostra aquí del procés que hem anat fent al llarg d’aquest dies. Esperem que us agradi!