QUÈ ÉS L’AMISTAT?

Què és l’amistat? Aquesta és la pregunta que ens hem fet els alumnes de sisè aquestes últimes setmanes. Hem arribat a una etapa de les nostres vides on l’amistat hi juga un paper molt important, ja que comença a ser el nucli fort del nostre dia a dia. Entre tots i totes hem reflexionat sobre la importància de tenir amics, col·legues i coneguts, persones a les qui els ho explicaries tot, altres a qui expliques com ha anat el dia, i altres a qui només saludes pel carrer. La nostra conclusió ha estat que necessitem de tots els tipus d’amistat.

Després de converses a l’aula hem arribat a la conclusió que un amic o amiga és aquella persona que comparteix els bons i els mals moments, que fa que els bons siguin molt millors, i que els dolents siguin més suportables. Un bon amic és aquella persona que et demostra una amistat incondicional, però que a la vegada és crític i té una personalitat per prendre les seves pròpies decisions, encara que de vegades siguin contràries a les nostres. I sobretot, un bon amic ha de ser una bona persona, respectuosa amb tothom, alegre i divertida, simpàtica….i moltes altres coses que us ensenyem a continuació.

6èA 6èB

La nostra conclusió és que tenir amics és bàsic per sobreviure, ja que sovint els nostres amics són com els nostres germans. A més a més, hem descobert que les amistats canvien al llarg del temps, i que aquells que són amics a l’escola, potser ja no ho seran a l’institut, o potser ho seran per tota la vida. El que ens ha quedat molt clar, però, és que l’amistat s’ha de cuidar, s’ha de mantenir viva la flama i s’han de tractar bé els amics, per tal de fer-los tant duradors com es pugui.

Us engresquem a reflexionar sobre aquest tema, ja que a nosaltres ens ha fet pensar molt, i hem gaudit d’unes converses molt i molt interessants!