Les SERPS

Després d’un temps d’adaptació i familiarització a l’escola, amb els companys i els adults, els infants d’I3 vam dividir-nos en dos grups classe, per tenir un espai i una mestra de referència que ens acompanya.

Quan ja portàvem uns dies junts i juntes vam adonar-nos que ens aniria bé tenir un nom de grup. El nom ens va bé quan hem de fer referència a tot el grup o ens volem dirigir a tots els nostres companys i companyes, però el fet de triar un nom per al grup va més enllà.

Escollir un nom per al nostre grup ens fa sentir partícips d’aquest grup, inclosos en les decisions que es prenen i sentir-nos identificats. Per als infants d’I3, escollir el nom del seu grup els connecta entre ells i elles i els representa.

En una conversa a la rotllana vam decidir que voldríem dir-nos com un animal i van sortir diverses propostes: les àguiles, els cucs, les marietes i les serps. D’entre aquestes quatre propostes vam fer una votació a mà alçada i finalment va sortir el nom per al nostre grup: LES SERPS!!

Un altre dia vam parlar sobre les serps, què en sabem i quines altres coses ens agradaria saber de les serps, van sortir coses molt interessants! De sobte, van picar a la porta i en obrir vam rebre a la Sally, una serp que ens acompanyarà durant tot el curs, sobretot en els moments d’investigació del projecte.

La Sally ens va proposar d’escoltar una cançó a veure si sabíem quin animal representava… És clar! Una serp! Així que vam posar-nos totes panxa a terra i vam imitar-la com es movia i també el seu so: ssssssssss!

La Sally també ens ha acompanyat a música i és que ens hem aprés una cançó que parla d’una serp, la Siseta, i li volíem ensenyar. Si veniu a veure’ns el dimecres vinent a la festa de la música també us ensenyarem com cantem aquesta cançó i algunes més! Us hi esperem!

Si cliqueu aquí podeu veure un petit recull d’imatges i vídeos dels moments del projecte.

Esperem que us agradin!