Els i les Detectius aprenem amb Plickers

L’alumnat de 5è C estem treballant el projecte dels “Boscos i ecosistemes”. Per començar el projecte, vam estar cercant informació sobre el diferents ecosistemes que hi ha, els tipus, les característiques, etc., i vam plasmar la informació en un Flipbook. A continuació, per veure què havíem aprés vam utilitzar Plickers, una eina que permet crear qüestionaris en línia per plantejar posteriorment les preguntes a l’alumnat de manera dinàmica i atractiva, obtenint els resultats de cada participant en temps real i convertint l’aprenentatge en un joc.

El millor de tot és que l’alumnat no necessita cap dispositiu electrònic, perquè la pròpia eina ens facilita unes targetes amb codis individualitzats que cal imprimir. Aquests codis contenen un número i quatre lletres: A, B, C i D. Les lletres són a totes les targetes, que es diferencien llavors en la forma del codi i en el número. A l’hora d’elaborar a l’eina la llista de l’alumnat, cadascú tindrà un número assignat. I és on cal fixar-se per donar a cada participant la targeta que li correspon. Les lletres els serviran per escollir l’opció que creuen correcta, girant el codi fins que la que hagin escollit quedi a dalt.

Els infants van gaudir molt i, a més a més, van poder repassar els continguts treballats de manera motivadora i lúdica. Aquí teniu les fotos.