Fartet

Salvem el Fartet!: Un Projecte Educatiu a l’Escola Ventós i Mir

En col·laboració amb el Consorci per a la Protecció i Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat i recolzat per l’Associació Ibèrica de Zoos i Aquaris (AIZA), l’Escola Ventós Mir s’enorgulleix de formar part del projecte educatiu “Salvem el Fartet!”. Aquest projecte té com a objectiu la conservació del fartet (Aphanius iberus), una espècie autòctona en perill d’extinció.

Des de 2008, l’escola s’ha unit a aquesta iniciativa, portant “Salvem el Fartet!” a les aules de la nostra escola. El projecte busca educar als estudiants sobre la importància de conservar aquesta espècie i les amenaces que enfronta en el seu hàbitat natural.

Proporcionem als alumnes exemplars adults i aquaris equipats per a la seva cura, mentre reben orientació del personal del Zoo. Una vegada que els fartets han criat amb èxit, realitzem expedicions per a alliberar els alevins i adults en un espai protegit del Delta del Llobregat.

El Zoo també participa activament en la conservació del fartet a través d’estudis i programes de cria en les seves instal·lacions, enfortint les poblacions en el Delta.

A l’Escola Ventós i Mir, estem compromesos amb la conservació d’aquesta espècie única i a inspirar a les generacions futures a ser guardians del nostre entorn natural. Junts, podem salvar al fartet i assegurar un futur sostenible per a les nostres comunitats i ecosistemes locals!

Si voleu veure l’article de la pàgina del zoo clic en el següent enllaç: https://zoobarcelona.cat/ca/noticies/projecte-educatiu-salvem-el-fartet