Llancers

Els “Llanceros” és un ball que va arribar a principis dels segle XX al poble de Tuixent. Aquest ball es va ballar fins als volts dels anys 50 . L’acostumaven a ballar el jovent abans de casar-se.

L’any 1988 a l’escola es van organitzar uns tallers per ensenyar el ball. Hi van participar la Leonor de cal Peritxola el Pep Jau,met, La Maria i el Joan de ca la LLum, la Pepita de cal Polla i el Francisco de cal Mija, la Pepeta de cal Farre´ i el Pere de cal Catarí com a mestres de ball.

Famílies, alumnes i alguns ex-alumnes el van aprendre. En Pep Lizandra , el Toni i la Mercè la Pepi de la Rectoria i  la Mari de la Serreta van recollir una versió d’aquesta dansa.

Del 1989 al 1991 els alumnes de l’escola la van ballar en alguns esdeveniments que es duien a terme al poble: mostra gastronòmic i festa major..

L’any 2018 els alumnes van fer una ballada en motiu de la festa de les Trementinaires.

LA música i la dansa són molt presents a l’escola i també es van mostrant les diferents figures d’aquesta dansa.

En la festa homenatge que es va celebrar dissabte, l’escola va recollir el reconeixement de Llancers d’honor per la seva tasca de transmissió en la cultura al poble al llarg de tots els anys.