REINVENTEM LA BIBLIOTECA!

ESPAIS DE LECTURA A L’AULA

Reinventem la biblioteca

Durant el començament d’aquest curs atípic, marcat per les ganes de tornar a l’escola i retrobar-se amb els companys i companyes, barrejades amb la por i la incertesa, ens hem trobat amb la necessitat d’adaptar-nos a la nova situació que estem vivint. Reconvertir espais, repensar metodologies i reinventar-nos com a docents han estat les tres “r” que ens han acompanyat en l’inici d’aquest curs.  

La biblioteca de l’escola no ha estat una excepció. És per aquesta raó que hem traslladat l’espai de biblioteca a cada petita bombolla de l’escola: les aules. Dinamitzar la biblioteca escolar sense poder gaudir d’ella ha estat, i és, tot un repte per a nosaltres. Aquesta vegada, han estat els llibres, contes, còmics i revistes els que han viatjat pels passadissos de l’escola per trobar-se amb els seus lectors. Amb molta cura, aquests estan gaudint de les seves històries, tot vetllant per complir les mesures higièniques necessàries. Amb les biblioteques d’aula pretenem promoure l’estimació i el respecte pels llibres i el valor de la lectura. 

A l’escola creiem essencial fomentar el gust per la lectura dels alumnes i crear en ells un bon hàbit lector. Pretenem desvetllar la lectura com a font de plaer i no com una obligaci

ó, és per aquest motiu que a les biblioteques d’aula podem trobar diversificació de llibres (còmics, novel·les, revistes, atles, llibres de coneixements…). Pretenem poder ajudar als alumnes a descobrir els seus gustos personals i interessos cap a la lectura. També hem tingut en compte la diversitat de l’alumnat de les aules i és per aquest motiu que hi ha llibres per a cada nivell maduratiu. D’aquesta manera promovem la lectura de llibres de lliure elecció. 

Des de la comissió de biblioteca hem fet un tria acurada de tots els llibres que havien de formar part de les biblioteques d’aula. Pretenem que l’apropament a la literatura dels infants de l’escola fos de qualitat. Així que confegir una biblioteca d’aula no és només introduir els llibres sense cap tipus de criteri, és fer una tria acurada dels llibres que més agrada als infants de l’escola, és fer una tria d’aquells llibres que poden despertar en els alumnes el gust per la lectura, és seleccionar llibres atractius, amb il·lustracions sofisticades i belles, és buscar històries que transportin als alumnes a indrets màgics o a llocs coneguts. En definitiva, fer la tria de llibres de la biblioteca d’aula ha estat un repte que hem afrontat amb la il·lusió i les ganes de que tots i totes puguin gaudir de les estones de lectura. 

En definitiva, es tracta que, al llarg de tota l’escolarització, els nostres alumnes esdevinguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.

Cada dia, els nens i nenes de l’escola, disposen d’una estona de lectura a l’aula. Acostumen a llegir al matí, quan arriben a l’escola. Els alumnes de cicle superior passen llargues estones llegint i gaudint de personatges, indrets i mons màgics abans de començar amb les tasques diàries. És una estona on res més importa, ni els deures, ni les assignatures… simplement el temps es para i només els llibres són els protagonistes. 

Les mestres de la biblioteca.

Anna i Anna.