Col·laborem amb la biblioteca municipal de Sant Ildefons

COL·LABOREM AMB…
LA BIBLIOTECA MUNICIPAL DE SANT ILDEFONS

Degut a la situació de pandèmia en la que ens trobem, els alumnes de l’escola no podem gaudir de l’espai de biblioteca. És per aquest motiu que cada aula disposa d’una caixa plena de llibres per a que puguin gaudir de la lectura a classe.

En un primer moment la selecció de llibres va partir dels interessos que creiem que tenien els nostres alumnes i van ser un èxit rotund a totes les aules. Els i les alumnes de sisè van verbalitzar que volien altres tipus de llibres ja que els que tenien no eren prou motivadors per a ells i elles. D’aquesta manera vam fer una petita enquesta on cada alumne havia de plasmar quins eren els seus interessos: quin tipus de llibre els hi agrada llegir, que és el que troben a faltar a la caixa… Un cop feta l’enquesta van sorgir títols que tenim a l’escola però que no n’hi havia prou amb només un exemplar. Així que vam contactar amb la biblioteca del barri i vam decidir agafar els llibres allà mateix.

Els/les alumnes van rebre amb molt d’entusiasme tots els llibres i actualment els estan devorant. Proporcionar als/les alumnes una lectura que els agradi, que els enganxi i que, a més, hagi sorgit dels seus interessos fa que l’estona de lectura a les aules sigui un moment de plaer i gaudi. El clima que es crea a l’aula quan cadascun d’ells i elles llegeixen i s’endinsen en les històries és màgic.

Què ha canviat en les/els alumnes utilitzar els llibres de la biblioteca del barri?

Molts dels infants no havien anat mai a la biblioteca, molts d’ells no tenien ni el carnet per fer préstec. Han descobert que la biblioteca municipal disposa dels llibres que a ells i elles els interessen i agraden. Han començat a ser usuaris i usuàries d’aquest equipament que per molts d’ells i elles era totalment desconegut o simplement feien servir connectar-se a internet i jugar a jocs online. Han començat a agafar llibres en préstec que porten a l’escola i que es recomanen els uns als altres. Estan descobrint quins són els seus gustos literaris i gaudeixen remenant i llegint les ressenyes dels llibres per tal de saber si poden ser del seu gust o no.

Obrir l’escola a l’entorn i més concretament a la biblioteca municipal ha permès que els alumnes tinguin la necessitat de continuar llegint fora de l’escola. Ha permès que els i les alumnes puguin començar a escollir quines lectures volen i no limitar-se únicament als llibres que tenim a l’escola. Ha permès que els alumnes vagin a la biblioteca i remenin llibres per tal d’escollir els que més els hi agraden. Ha permès que la lectura vagi també a casa i no sigui només una estona de plaer de l’escola.

Valorem molt positivament l’apropament dels i les alumnes a la lectura i especialment a la biblioteca municipal. Encoratgem a les famílies que visitin la biblioteca amb els seus fills i filles per continuar fent de la lectura un acte de plaer i sobretot de cultura.