CM: Coneixent a Mari Carmen Paredes i Lorenzo Sánchez

“Amb la ceguesa se’m va tancar una porta, però se’m van obrir milers de finestres”

El passat dimecres 21 de febrer ens vam venir a visitar a l’escola Mari Carmen Paredes, una pionera maratoniana. Als seus 60 anys, competirà en els seus tercers Jocs Paralímpics.

Vam poder veure en directe el que és ser atleta Paralímpica i no rendir-se mai. En comptes de lamentar-se per la seva nova situació, des del 2007, va triar acceptar-la i tornar a l’esport. Tots els seus assoliments no s’entendrien sense el suport incondicional del seu guia i marit, Lorenzo Sánchez, amb 70 maratons a les seves cames i nombroses victòries en categoria per a veterans.

“Sense ell no hauria arribat a cap lloc. És un gran avantatge, em planifica els entrenaments, els viatges i els menjars. Molts atletes cecs abandonen perquè els costa trobar un guia i jo tinc la sort de tenir a un que està al 100% amb mi”

A vegades necessitem escoltar testimonis reals per poder posar-nos en la pell del demés. Van contestar a totes les nostres preguntes com:

Ens podries explicar que fa un dia qualsevol? Quantes paraolimpíades has participat? Quantes hores entrenes al dia i que fas? Quantes medalles has guanyat? Has sigut abanderada d’Espanya en alguna paraolimpíada? T’agradaria ser? Creus que pot guanyar alguna medalla a les paraolimpíades de Paris?

Va ser un plaer poder compartir moments amb una atleta tan important, on el seu lema és la SUPERACIÓ. Vam gaudir molt amb els dos, moltes gràcies per visitar-nos!

(Cliqueu a la imatge per veure les fotos)