ESPAI XOCOLATA “SIMÓN COLL”

El dia 2 de novembre els alumnes de CI, CM i CS vàrem anar a l’espai xocolata Simón Coll, situat a St. Sadurní d’Anoia.

Quan vam arribar, ens van recebre i ens van dir que entréssim a la sala. Allà ens vam assentar en uns bancs per veure la història de la xocolata en unes pantalles molt grans que ocupaven tres parets. Després d’acabar el documental van aixecar-se unes persianes de darrera les pantalles i es veien  els treballadors, les màquines que feien servir per fer la xocolata, i , per últim abans de començar el taller ens van ensenyar els motlles que utilitzaven per donar forma a la xocolata  perquè els movien d’aquella forma anant-los fent rodar.

Seguidament vam fer el taller de xocolata on havíem de descobrir (olorant i tastant) quins eren els ingredients de cada una de les xocolates (negra, amb llet i blanca).

• La xocolata negra: cacao en pols i sucre.
  • la xocolata amb llet: cacao en pols, llet en pols i canyella o vainella.
  • La xocolata blanca: llet en pols, mantega de cacao, canyella i vainilla.

Per acabar l’activitat, ens van donar dues mostres de xocolata per tastar i teníem de dir si era fet de cacao de l’Equador (gust més dolç) o cacao de Ghana (gust més amarg).

Per despedir-nos ens van donar una rajola petita de xocolata.

Alumnes de sisè (Guim, Gerard, Sandra i Santi)