LES PROVES DE 6È

LA SETMANA PASSADA, ELS NENS I NENES DE 6È VAN FER LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES.

Les competències consisteixen en unes proves per avaluar els alumnes de 6è curs el què han après durant la seva estada a l’escola.

L’objectiu final és millorar els resultats de l’alumnat i afavorir el seu pas a l’educació secundària (ESO).

Aquest any hem realitzat cinc proves:

• Medi Natural
  • Català
  • Castellà
  • Llengua estrangera (anglès)
  • Matemàtiques

Abans només hi havia  quatre competències, les Matemàtiques, Català, Castellà i Anglès. Aquest any han afegit una prova més: la de Medi Natural.

Les Competències Lingüístiques consisteixen en una comprensió oral, dues comprensions lectores “tipus test” i una redacció.

Les competències Matemàtiques i de Medi Natural consisteixen en preguntes “tipus test” i algunes preguntes per contestar en el dossier.

La programació establerta de cada dia va ser la següent:

Dimarts 8: Medi Natural.

Dimecres 9: Castellà i Matemàtiques.

Dijous 10: Català i Anglès.

Alguns alumnes de cada classe van comentar que les més complicades van ser les de Medi Natural perquè va ser el primer any que es van fer, i no sabíem com serien i també es va dir que les d’anglès eren una mica difícils, sobretot el “writting”.

Les més senzilles per opinió general van ser les de Matemàtiques, ja què vam fer més competències de prova d’aquesta matèria.

“Jo crec què les Competències més difícils eren les de Medi Natural; i les de Mates, les més fàcils, però cap va ser extremadament complicada…” opina la Mireia.

“Les competències de Medi Natural van ser les més difícils, i les d’Anglès les més fàcils; però no hi havia cap competència que sigui impossible ja que ens va donar temps a tothom per acabar-les.” opina l’Alba.

Encara estem esperant els resultats de les proves, què arribaran cap a mitjans de juny. Esperem què a tots els alumnes els hi hagi anat molt bé!