HIVERN MULTISENSORIAL

Espai sensorial ideat especialment per sentir, descobrir, experimentar, manipular, crear, jugar i una infinitat de possibilitats més  amb l’HIVERN a través de l’ús de safates sensorials, minimons, peces soltes… en un ambient on els colors freds hi predominen i ens recorden que som a l’HIVERN, de qui n’hem estat parlant molt darrerament i amb el qual podem fer creacions a partir de materials d’ús freqüent, treballant habilitats bàsiques com la psicomotricitat fina, l’estimulació dels sentits, … i conceptes i criteris d’organització, de classificació, seriació, entre molts altres.

N’hem gaudit moltíssim! Així doncs, de ben segur n’hi haurà més i millor!!

ARBRES D’HIVERN, ARBRES DEL NOSTRE PATI

Ja som a ple hivern i tenim la sort de  poder gaudir d’uns quants arbres al nostre pati, bé de fet més que habitualment, doncs n’han plantat de nous, ara prims i llargs però amb el temps ens faran bona ombra al sorral on hi passem força estones de lleure i de joc, és genial!!

Aprofitem per fer una observació directa i detallada fixant-nos en la forma i textura dels arbres, del seu tronc, la seva escorça,  d’on surten les branques més gruixudes, com són les branques més petites, on són les seves fulles, com és que en alguns encara n’hi ha, …

La sorra del pati està humida de les nevades dels darrers dies i aprofitem per dibuixar-hi els nostres propis arbres, arbres fruit de l’observació i la conversa entorn aquests, uns dibuixos cada cop més rics ens detalls, compartim els nostres dibuixos en un entorn hivernal però amb un clima força agradable.

Un cop de nou a l’aula, en diferents espais fem arbres amb diversos materials, creativitat, representació, imaginació, composició…creem  els nostres arbres tot fent xurros amb trossos de paper d’alumini, alguns de llargs i d’altres més curts, enrotllem, emboliquem, estripem… quantes habilitats posem en joc i per descomptat donem color amb la tècnica plàstica de l’esquitx i els colors freds de l’hivern al fons que acollirà el nostre propi arbre d’hivern.

 

 

ANIVERSARIS GENER ’21

Aquest mes de gener hem estat de celebracions, el Biel Z. i el Quim han fet cinc anys i el Grau sis!!  I ho han volgut celebrar amb tots nosaltres.

Els estem molt agraïts que així sigui, un toc dolç sempre fa celebració, gràcies Biel i Grau,  i… incorporem a l’aula un joc de taula genial, gràcies Quim!!

Sort i salut!

PROJECTE DE MEDI CI: PERSONATGES HISTÒRICS

Els nens i les nenes de Cicle Inicial han treballat molt per conèixer les diferents etapes de la història a través de personatges famosos, descobrint homes i dones que han fet grans aportacions a la humanitat!
Durant la primera meitat del curs, ens hem endinsat en aquest projecte, des de l’assignatura de Medi i per acabar-lo, hem realitzat una exposició on els alumnes s’han convertit en aquests personatges!

Aquí podeu veure els resultats en forma d’imatge i video!

Video:

New Year’s Resolutions CS

EN

After the Christmas holidays, we talked about our resolutions for the New Year. Here you are what students from CS said. Some of their resolutions are more dreams or wishes than resolutions. Next December we will have a look at what they said and see if their resolutions have come true. What are you New Year’s resolutions?

 

CAT

Després de les vacances de Nadal vam parlar sobre els propòsits pel nou any. Aquí teniu el que els alumnes de CS van dir. Alguns dels seus propòsits són més somnis o desitjos que no pas intencions. El proper desembre recuperarem aquest llistat per veure si han complert amb els seus propòsits. Quins són els vostres propòsits per aquest 2021?

Board&card games CS

EN

Are you a board game lover? We really enjoy playing them. Games are a very useful tool to learn and review English. Once we finish a unit, we organise different corners with activities related to the contents we have been seeing. In groups or pairs, we play the game and every few minutes they change to another activity. I dare to say it is the students’ favourite day 😁

CAT

Us agraden els jocs de taula? A nosaltres sí! Els jocs són un fantàstic recurs per aprendre i repassar anglès. Quan acabem la unitat, organitzem diferents racons amb activitats relacionades amb el que hem estat treballant. En grups o parelles juguem en un dels racons i al cap d’una estona canviem de racó. M’atreveixo a dir que és una de les activitats que més els hi agrada 😁 Tenir aquests grups reduïts és un privilegi i ho valorem molt!

Christmas CM

EN

When Christmas was around the corner we did different activities to celebrate it. We listened to Christmas carols, learned vocabulary, played games, etc. Here you can see us singing a Christmas carol and playing bingo. If you feel like singing the song, you have the song video from YouTube below. Enjoy the rest of the holidays!

CAT

Durant els últims dies abans de les vacances de Nadal vam fer diferents activitats per celebrar aquesta festa tan màgica. Vam escoltar nadales, vam aprendre vocabulari relacionat amb el Nadal, vam jugar, etc. En aquest vídeo ens podeu veure cantant una nadala i jugant a un Bingo de Nadal. Si encara us ve de gust cantar la nadala, més a baix teniu el vídeo de YouTube. Acabeu de passar unes bones festes!

RUDOLPH EL PETIT CÉRVOL, UN REGALÀS!

Els alumnes de Cicle Superior ens han ben sorprès aquest Nadal, ens han fet arribar un regal inesperat ple de música, representació i tendresa.

Com ho saben que ens agraden molt els contes, l’han encertat de ple!

Als nens i nenes d’ed. infantil ens ha agradat moltíssim, l’hem vist repetidament i hem cantat amb vosaltres. Ho heu fet molt i molt bé!

Tot seguit, hem pensat que fora bonic poder correspondre i ser agraïts, així doncs, tot i què d’una manera  improvisada, entre tots hem trobat com respondre al vostre present.

Desitgem que us agradi!

Bon Nadal i bones festes a tota la família del Roser.

TALLER MATEMÀTIC (1r Trimestre)

Treballar per tallers significa organitzar sessions temàtiques de manipulació, d’experimentació i de descoberta utilitzant tot tipus de materials, per a treballar continguts específics en aquest cas concret, taller matemàtic.

L’acció en el taller permet aprofundir en les activitats perquè el contingut es centra en l’exercici i en la resolució de reptes.  Els nens i nenes poden explorar, investigar i manipular objectes sempre a través d’un aprenentatge lúdic i funcional per posar en pràctica coneixements adquirits i apropiar-se’n d’altres. (Numeració, raonament i càlcul, resolució de problemes, lògica, geometria… ). Joc i aprenentatge venen estretament lligats. Gràcies a les captures fotogràfiques us en podem fer cinc cèntims però el que s’hi cou a dins va molt més enllà i en ocasions hi estem tant implicats i immersos que ens oblidem de capturar-ho.

 

 

 

ELS TRES PORQUETS (2na part)

Ja en sóm uns experts amb això del teatre i la improvització, doncs sense guió  i amb el rastre que ens ha deixat el conte en cada un de nosaltres l’hem interpretat un cop darrera un altre.

Vam disfrutar tant del primer conte (La Caputxeta Vermella) que en aquesta ocasió ningú es volia quedar sense el plaer d’interpretar a un dels seus personatges fet que ens ha fomentat el treball en equip, col·laboratiu i l’entesa entre nosaltres per arribar a un mateix fi.

No entenien altra manera que concloure el conte amb la seva representació, la veritat és que els entusiasma i amb ella posen damunt de la taula inquietuds, debilitats i fortaleses personals a la vegada que es diverteixen  interpretant  el conte tot vivint una gran experiència amb els seus companys.

Tot plegat els ajuda a desenvolupar la seva expressió verbal i corporal, a estimular la capacitat de memòria i agilitat mental, o a afavorir la seva dicció millorant l’autoestima, aprenent a respectar i a conviure en grup, a conèixer les seves emocions i a assumir mentre juguen conceptes importants com la constància, la feina en equip o l’ordre, està clar, que en són molts els beneficis!

Finalment en petit grup hem construït cases amb diferents peces de construcció i hem descobert noves possibilitats per tal de fer una construcció sòlida i consistent.

Voleu passar una bona estona? Doncs, cantem el conte dels tres porquets.

ELS TRES PORQUETS (1a part)

Recuperem un conte clàssic on la figura del llop també hi és present, en aquesta ocasió amb “Els tres porquets” aprenem que no sempre s’ha de triar el camí més fàcil de fer les coses i que l’esforç i la dedicació té la seva recompensa.

Com bé sabeu, els tres porquets s’han de construir una casa ja que el llop els persegueix i se’ls vol cruspir. Un la fa de palla, l’altre de fusta i el tercer, tot i que la construcció és més feixuga, de maons, ja sabeu de ben cert com acaba el conte, oi?, nosaltres també, i hem apreciat i recordat com és d’important fer les tasques poc a poc  i bé, que ràpid i malament tot descobrint també les qualitats i les febleses de cada un dels porquets amb els qui ens hem pogut veure identificats en un moment o altre així com les emocions que poden sentir en cada moment.

PERÒ AIXÒ, NO S’ACABA AQUÍ!!

PINTEM AMB PIGMENTS NATURALS

En l’espai d’entorn més sensorial ens estem acomiadant de la tardor i de les infinites possibilitats que aquesta ens ofereix. Hem descobert la possibilitat de donar un ús diferent i a la vegada lúdic, artístic i creatiu a elements i materials naturals que fàcilment podem trobar a la cuina de casa nostra i que pel seu color càlid  ens transporten als paisatges de tardor.

En aquesta ocasió hem fet els nostres colors per crear les nostres obres d’art a partir de tres especies molt (o poc) conegudes pels infants, tres pigments naturals com són el cafè, el pimentó i la cúrcuma als quals els hem afegit una mica d’aigua.

Hem explorat a través dels sentits (color, textura, olor, …), hem experimentat posant de manifest la certesa o equivocació de les nostres hipòtesis, hem fet art lliure sense indicacions fent tot allò que ens ha dictat la nostra imaginació… els infants no donaven crèdit i han gaudit d’allò més.

Així que ja ho sabeu, a falta de pintura, bons són els pigments naturals!!

 

ESPAI DE LECTURA. HI HA MOLTES RAONS PER LLEGIR. QUINA ÉS LA TEVA?

Aquest curs la pandèmia ens priva de poder gaudir d’un dels moments més entranyables i especial pels infants com és l’apadrinament lector amb els companys i companyes de Cicle Superior (padrins lectors), però res ens pot privar de cercar en la lectura i en el seu procés d’aprenentatge un moment de plaer i de gaudi.

Demostrem als infants que la lectura és molt motivadora, que ens permet viatjar lluny, viure moltes aventures, ser molts personatges diferents i descobrir mons inimaginables.

Si aconseguim motivar els infants perquè vulguin llegir més, aconseguirem tenir més bons lectors i l’hàbit lector es crearà de manera natural. És important que invertim esforços a motivar els infants cap a la lectura, és una porta al més enllà i la  ment de l’infant és capaç de crear un món molt més creatiu del que veuen a les pantalles. Ensenyem-los què és realment la lectura i acompanyem-los en aquest viatge fins que sàpiguen volar sols.

HI HA MOLTES RAONS PER LLEGIR…

QUINA ÉS  LA TEVA?

 

DIORAMES DE TARDOR

La tardor que ha pintat l’ambient de tons vermellosos, grocs i daurats està sent un indici que la llum del dia comença a perdre força i es comença a percebre a hores d’ara ja, el fred, un fred que presagia l’hivern amb tota la seva cruesa i majestuositat. La natura n’és plena de tresors i en aquesta ocasió hem volgut capturar-los en un diorama que ens recordarà la resta de l’any la calidesa d’aquesta estació i la seva riquesa natural i visual.

HA ARRIBAT EL TIÓ!

Aquesta setmana passat el pont hem celebrat l’arribada a l’escola del Tió de Nadal. L’hem cobert amb una manta i l’estem alimentant de valent i així ho seguirem fent fins arribar el moment de fer-lo cagar.