TEATRE AMATEUR. ESTRENA “LA CAPUTXETA VERMELLA”

Per fi ha arribat el moment de l’estrena, una versió feta a la nostra mida, sense guió, on la improvisació, la naturalitat, l’espontaneïtat  i el bon fer i bon humor dels nens i nenes esdevenen l’essència del conte.

Esperem que en gaudiu tant o més com nosaltres representant-lo!

(La Caputxeta és un conte explicat arreu del món així doncs hem topat amb diferents versions i finals ben estranys, però molt divertits!)

 

 

 

 

LA TEVA MIRADA DIU MOLT DE TU

Continuem treballant les emocions i ens aturem en posar atenció en les  nostres mirades que sovint parlen per nosaltres.

Ara més que mai, mirar-nos als ulls és una necessitat, és preguntar-nos, escoltar-nos i dir-nos que estem bé, dir-nos com estàs? (…)

Més enllà dels teus ulls, m’interessa més que mai la teva mirada que parla de tu i per tu.

 

 

PER MOLTS ANYS ÈLIA!

Per molts anys Èlia!

Feliç aniversari, avui ja fas 3 anys, t’agradi o no t’agradi ja ets un xic més gran… així diu la cançó i així et volem fer arribar la nostra felicitació.

Gràcies per celebrar-ho amb tots nosaltres bonica!

I per tal que ho recordis sempre, mira, mira…

 

L’HORA DEL CONTE AMB LA CAPUTXETA VERMELLA

L’HORA DEL CONTE és un espai que dediquem als contes tradicionals i populars, als contes de sempre.

A l’aula els contes hi són molt presents en molts moments (emocions, descobertes,…), però en aquest espai, repesquem aquells més tradicionals i els treballem en profunditat.

Què passa? On passa? Els personatges. Treballem les matemàtiques fent camins llargs i curts, rectes i corbs per davant i pel darrera dels arbres, a dins i a fora de la casa…comparem les llargades dels camins, són ràpids, són més lents. Anem muntant amb peces de fusta l’escenari on es troben el llop i la Caputxeta, constrastem parers i opinions. Comptem elements (personatges, arbres,…), descobrim els 5 sentits a través del conte amb l’ajuda del llop ens adonem de la importància de cada sentit, jugant i experimentant què ens aporta cadascú i que passa si no els fem servir.Entre moltes altres propostes.

Comencem per “La Caputxeta vermella”! Qui no ha sentit aquest conte? A més a més, el missatge sempre va bé: mai te’n refiïs d’un desconegut.

Finalment, la Caputxeta ja enten perquè la seva mare li diu que no s’entretingui i vagi ràpid, mentre comprèn que l’advertís sobre els perills del llop.

Els contes ens ajuden a descarregar les nostres emocions i sentiments, ja que entrem en un món màgic que ens pot ajudar emocionalment.

I vet aquí un gos, vet aquí un gat, aquest conte ja s’ha acabat.

ESPAIS I SENSACIONS DE TARDOR

Una experiència sensorial de joc lliure i  musical adreçada als més petits per viure l’ambient d’aquesta estació a la natura.

Seguim traient partit als elements i fruits de la tardor que els nens i nenes han portat a l’escola, quatre propostes diferenciades que conviden als infants a experimentar sensorialment, descobrir, crear,… amb les indicacions i orientacions justes i necessàries que donen peu a que l’infant experimenti lliurement de manera individual i cooperativa.

 

 

 

 

 

 

 

 

GRAFISME CREATIU AMB MUSICOGRAMES

En les nostres sessions de grafisme creatiu tenim la sort de comptar amb el reforç de la mestra de música a la nostra aula, ART per totes bandes!!

Només ens calia trobar la manera de combinar les qualitats excel·lents de la música i les possibilitats d’expressió creatives que ens ofereix el grafisme. Sumar, sumar i sumar en les propostes i activitats que realitzem a l’aula barrejant diferents disciplines que no han de ser treballades única i exclusivament de manera aïllada i independent les unes de les altres.

L’Art és art  en el seu conjunt.

Així doncs, hem incorporat els MUSICOGRAMES en algunes de les sessions de grafisme creatiu.

Un MUSICOGRAMA és un dibuix o  grafisme que ens permet seguir activament una audició musical.

La música és una eina molt òptima per facilitar l’aprenentatge i fer-lo més senzill i divertit així doncs, cal aprofitar aquest art facilitant la sensibilització,  l’observació, l’escolta i la comprensió de la música d’una manera activa en l’infant.

Amb tot plegat, no només afavorim en l’infant la necessitat d’una atenció plena per seguir el musicograma, sinó que ho enriquim motriument amb l’expressió corporal, el repàs i descoberta de nous traços que tenen un sentit i un significat més ampli que la línia vertical, inclinada, l’espiral, el bucle,…en un paper o imatge.

“És una forma d’aprendre a veure amb les oïdes i escoltar amb els ulls”

Com veureu, tot just ens hi estem familiaritzant, no és fàcil, requereix d’una atenció i sincronització important, però ens estem entrenant!!

 

 

GRAFISME CREATIU MÉS ENLLÀ DEL PAPER!!

Què és el GRAFISME CREATIU? I PER A QUÈ L’UTILITZEM?
A grans trets a través dels tallers de grafisme creatiu es treballa la GRAFOMOTRICITAT dels infants.
S’aconsegueix que aquests estiguin molt més motivats, potenciant la seva creativitat i també l’autonomia.
Els grafismes pretenen treballar uns objectius marcats: els conceptes bàsics, rectes, corbes, punts, contorn, arabescs i línies interrompudes.
Tota una font d’expressió, acció, moviment, creativitat… Som’hi!!
Aquests són només alguns dels moments de grafisme creatiu a l’aula i al passadís, espai oblidat però amb molt i molt potencial!

1r PAS, LA CONSCIÈNCIA EMOCIONAL.

El primer pas per educar les emocions és ser conscients de la seva existència: saber posar-li nom, identificar què ens passa al cos quan les sentim, els comportaments que fem i poder accedir als pensaments que les acompanyen.

D’això se’n diu consciència emocional, que és la capacitat d’adonar-nos del que sentim i també del que senten els altres. És la base per al desenvolupament de la intel·ligència emocional. Empatitzar i legitimar els seus sentiments.

Per què ens costa identificar les nostres emocions? Pot ser que no ens hagin educat per saber-ho fer, que no estiguem acostumats/des a fer servir el vocabulari emocional i haguem après que si evitem sentir o reflexionar sobre les nostres emocions aquestes desapareixeran.

Moltes vegades les emocions es disfressen d’altres i fan que ens confonguem. les emocions apareixen per un motiu o situació concreta. Com em sento? Per què em sento així? Com crec que es sent l’altre? M’agrada sentir-me així? Què puc fer per controlar el que sento? Què puc fer per canviar i sentir-me millor? 

Són molts els interrogants i poc a poc procurarem donar-los resposta.

Aquest és un recull amb algunes de les activitats realitzades en part del treball de consciència emocional, on hi hem fet cabuda a la relaxació, la respiració i el mindfulness, mica a mica us anirem explicant un xic més en què consisteix tot plegat.

En aquest precís moment, en aquest PRESENT, ARA I AQUÍ …

 

RECORDS DE TARDOR

Amb l’arribada de LA TARDOR se’ns obra un gran ventall de possibilitats a l’aula d’ed. infantil.

Observació i contacte amb l’entorn natural, descoberta, manipulació, experimentació científica, sensorial, plàstica,… Amb LA TARDOR com a eix principal i generador de propostes, convidem als infants a explorar, percebre, manipular, interpretar, crear…

Participant en aquest procés creatiu i de construcció d’aprenentatges adquireixen diferents habilitats en quant a planificació, organització seqüencial, expressió oral, raonament (…) i en pensament crític on es té en consideració el respecte cap al seu treball, opinions, valoracions i cap al dels altres.
Els petits  tenen una energia i una creativitat il·limitada, només cal provoca-los i acompanyar-los en aquest camí. Aquests que tot seguit veureu n’és una petita mostra on es recull part del treball d’aula.

M’ho van explicar i ho vaig oblidar,
ho vaig veure i ho vaig comprendre,
ho vaig fer i ho vaig aprendre.
Confuci (479 aC)

How to invite a friend to a concert

EN

Pupils from CS love doing role plays! In every unit they’re given the chance to watch a video of a real situation, then they read the video script and finally they complete the dialogue in their own words. In unit 1 the dialogue was about inviting a friend to a concert. We decided to record it. They didn’t have much time to prepare it so they improvised. They must be proud of themselves. WAY TO GO 👏

CAT

Els alumnes de CS són uns grans actors! A cada unitat hi ha una activitat que els permet simular una situació de la vida real. Primer veuen un vídeo, després llegeixen el diàleg i finalment, el modifiquen amb les seves paraules. En aquesta primera unitat havien de convidar a un amic a un concert. Vam decidir enregistrar-ho i seleccionar les millors parts. No van tenir massa temps per preparar-ho així que van improvisar. Poden estar orgullosos d’ells mateixos. BONA FEINA 👏

FESTA MAJOR 2020!

Tot i ser una festa major diferent, a l’escola també la celebrem!
I ens ho vam passar d’allò més bé, fent diferents dinàmiques, jocs, gimcanes i escape room!

POKEMON. Gamifiquem a educació física

Aquest curs hem iniciat una nova experiencia a cicle inicial. Estem treballant una unitat didàctica basada en la gamificació. Els alumnes de cicle inicial treballen les diferents habilitats motrius bàsiques, coordinatives i el cos. A cada alumne se li facilita una graella amb 14 pokemons i cal capturar-los tots per tal d’assolir el grau de mestre pokemom.

Aquí en teniu una petita mostra…

Pintem la tanca de l’escola

Aquest cap de setmana vam pintar la tanca de l’escola. Estem molt contents de com ens ha quedat!!!!