Carnestoltes 2020

Hem començat amb molta energia la setmana de Carnestoltes.

Avui tots hem vingut amb algun element de piscina…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El primer dia.. tots en pijama o barnús….

Audicions de Nadal a càrrec dels nostres músics de Cicle Mitjà!

Avui hem fet la darrera classe de música de l´any i no hem pogut celebrar-ho de millor manera!

Els alumnes de Cicle Mitjà que toquen instruments,l´Abel, la Carla i la Joana, han tingut la iniciativa d´oferir-nos una audició a la resta de companys de classe i ens ha encantat. Moltíssimes gràcies per la iniciativa, interès i ganes de compartir la vostra música.

  

CONCERT BANYETES

Benvolgudes famílies,

ahir vam viure una magnífica experiència a l´Auditori Enric Granados amb els alumnes de Cicle Superior de la nostra escola, i us en volem fer partíceps a tots de la emocionant actuació que van fer.
Com ja sabeu vam ser convidats a participar al darrer concert de Nadal del Club Banyetes a favor de l´AFANOC, i vam acceptar de molt bon gran l’oportunitat de compartir la feina que portem tants dies preparant.
Aquest és el resultat de moltes ganes posades i moltes hores d’assaig individual i conjunt; és per això que felicito a tots els alumnes que ahir van sortir amb tantíssimes ganes i orgull a l´escenari a demostrar el que saben fer. Enhorabona CS, estic molt orgullosa de vosaltres!!
Així mateix, també agraïm la presència de tants familiars per fer-nos sentir tan acollits, recolzats i acompanyats en una ocasió tan especial com aquesta. Moltes gràcies per ser-hi i pel caliu que vam sentir al acabar l’actuació.

Esperem tenir més oportunitats de continuar participant d´ocasions així i poder-les compartir amb tots vosaltres. Fins a la propera!

Mayte Orós Gómez
Mestra de música de l’escola el Roser de Sudanell

EL COS HUMÀ : ENS VISITA LA CRISTINA, FISIOTERAPEUTA

Aquesta tarda la mare de la Gaia, la Cristina, ha vingut a l’aula d’infantil per donar-nos a conèixer la feina que realitza com a  fisioterapeuta i  professional de la salut, en relació al cos humà i el seu benestar. Què fa? com ho fa? i com tracten les patologies?

Hem fet una pràctica de reconeixement del nostre cos  a partir de les formes dels ossos, hem après a fer masstages, a expressar les nostres emocions a través del cos i la música, i no menys important, ens ha recalcat la idea d’una higiene postural, cert és que, sovint no hi parem prou compte.

Moltes gràcies Cristina per la teva intervenció, el teu temps i la teva gran labor, anirem recalcant i recordant tot el que avui ens has ensenyat.

 

 

 

 

 

 

 

TOTS SOM IGUALS TOTS SOM DIFERENTS

Totes les nenes i els nens de la Zer hem après coses d’aquelles que ja no s’obliden perquè arriben al cor. Ens ha quedat a totes i a tots molt clar, que “tots som iguals i tots som diferents”, i que justament en això rau l’alegria de la vida!!!: persones altes, baixes, grans, petites, alegres, tristes, blanques, negres, rosses, morenes, coixes, mudes, cegues, miops,….. TOTS IGUALS, TOTS DIFERENTS!!!
Els de Cicle inicial, em estat treballant “els sentits”, i a partir d’aquí vam pensar que la millor manera d’acabar de veure què sabíem però sobre tot, què sentíem amb tot el que havíem après, era viure en primera mà, el sentir de persones amb diferents discapacitats. I vam voler compartir-ho amb tota la Zer.
Per això, aquest divendres dia 15 durant el matí, ens hem agrupat tots els infants de la Zer a Sudanell i han vingut a l’escola persones de: ASPID Lleida, Deixa’ns signar, i Muévete por los que no pueden, i ens han ensenyat tot un munt de coses entorn les malalties rares i les discapacitats.
També hem fet donació da aquesta associació els 222,19 euros que vam recaptar amb el berenar solidari de la Festa Major.


Hem rigut, hem gaudit, hem compartit, hem après, i ens hem fet un xic més personetes. Això és el que volem a les nostres escoles!!!
Gràcies a les tres entitats que ens ho heu fet possible!!

AQUEST SÓC JO I EM PERSONALITZO AMB LA LLUM NEGRA

Aquest cop a l’aula multisensorial hem descobert la LLUM NEGRA, un fluorescent que emet llum ultravioleta propera, amb un component residual de llum visible. Els tres elements que podem emprar amb aquest tipus de llum són elelements blancs, elements fluorescents o neó i elements que s’il·luminen en la foscor sense necessitat de càrrega prèvia. Dit això, les cares dels nens i nens en la seva descoberta no tenenpreu!

Una primera presa de contacte amb la llum negar a partir d’una activitat senzilla sobre el paper amb fluorescents un material del qual no disposem a les nostres aules i que ens convida a fer un dibuix lliure, creatiu, espontani, sense limitacions ni condicions i ens permetrà la descoberta d’aquest fenòmen!

Tot seguit donat que a l’ed. infantil estem treballlant el cos,  a partir del reconeixement de la nostra pròpia imatge aquest cop de manera excepcional, hem combinat l’ús de les taules de llum i la llum negra per tal de poder descobrir el reconeixement facial a partir de les siluetes del nostre rostre, identificant i enumerant les parts del nostre rostre tot dibuixant-les en la silueta a partir de la fluorescència i  personalitzant la nostra pròpia imatge d’una manera divertida tot emprant accessoris propis d’una festa de disfresses i rematant les nostres creacions amb un marc ple de grafismes lliures i creatius!!

Ha estat molt engrescador, la veritat és que fins i tot ara costa reconèixer qui és qui?! Renoi, quin goig que fem tots mudats!!

MOTRICITAT FINA, UNA CAPACITAT QUE CAL TREBALLAR

A l’educació infantil, treballar la motricitat fina és molt important, ja que potencia habilitats manuals necessàries per a l’escriptura i, especialment, la pinça escrivana.

A la vegada que gaudim de les activitats de motricitat fina millorem la prensió per fer la pinça escrivana correctament i potenciem la capacitat d’aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma, amb l’objectiu de potenciar la coordinació òculo-manual i la motricitat fina, desenvolupar el control viso-motriu, afavorir els moviments bimanuals i treballar la precisió, la força, la tonicitat  i  la pressió realitzades amb les mans i els dits.

Tot seguit podeu fer-vos una petita idea de com en les nostres sessions de motricitat fina gaudim de les activitats i de les produccions:

DESCOBRINT LA MÀGIA DE LES TAULES DE LLUM

Alguns de nosaltres és el primer cop que entrem a l’aula multisensorial, una aula que ens ofereix un espai tranquil, relaxat i que ens proposa una infinitat d’experiències multisensorials que ens desperten la curiositat i ens conviden a la descoberta, a l’experimentació, a l’assaig-error, …  A l’aula multisensorial les taules de llum i la llum negra (ultraviolada) és combinen per engrescar-nos en el camí del coneixement i l’experimentació  amb gran varietat de materials tot alimentant l’acció activa i el sentit estètic, convertint allò rutinari en extraordinari, convertint els aprenentatges en experiències vives, sensorials i estimulants.

En aquestes primeres  ocasions,  hem experimentat amb el color i la capilaritat a les taules de llum, hem dibuixat i desdibuixat les nostres propies produccions tot humitejant-les.

Repte experimental : Què passaria si a més a més emprem un tipus de paper diferent? Es desdibuixarà el dibuix diluint els traços? En quins creus que això no passarà? Per què? Si pintem en aquest cas, amb els colors primaris exclusivament quins colors creus que podrem descobrir en el teu dibuix? Únicament els primaris o d’altres de nous, quins?

Per altra banda hem fet barreges i transvassaments de sòlids, seriacions i construccions tant  lliures com  dirigides per un model donat i hem  jugat amb les ombres .

Una rica experiència sensorial!

L’Iker fa 6 anys

Avui l’Iker, ha fet 6 anys.

Era l’únic company de la classe que faltava per arribar a la mitja dotzena d’anys!

Ara a primer, ja tenim totes i tots 6 anys! (fins i tot la senyoreta, que ja en té uns quants més!! 😉

 

FELICITATS IKER

Festa de la Castanyada

El dia 31 d’octubre vam celebrar la festa de la castanyada. Al matí vam fer panellets i a la tarda la gimkana de la Castanya. Finament vam menjar panellets i castanyes amb les famílies que van venir a acompanyar-nos.

APARCAMENTS DE MONOPATINS AL PATI gràcies a les propostes dels infants de Cicle Inicial.

Amb els infants de cicle inicial, a valors, hem estat treballant la implicació, la participació.

L’objectiu era doble:

  1. Afavorir un pensament reflexiu i crític
    Aportar elements de reflexió crítica, objectiva i constructiva.
  2. Propiciar una actitud activa i compromesa
    Motivar els infants a tenir esperit crític, mobilitzar-se i formar part de la solució sense esperar que tot ho facin els altres.

Primer que res, vam veure exemples d’infants que havien fet propostes que havien servit per a fer petits canvis.

Desprès vam fer una reflexió sobre què podríem millorar a la nostra escola.

De tota la llista de propostes, un cop analitzades, en van seleccionar dues per a enviar a direcció, i van escriure una carta en la que van presentar les dues propostes:

  • Posar ambientadors als WC (ja s’està valorant la manera més idònia de fer-ho)
  • Augmentar els aparcaments de bicis.

La directora els va agrair les seves aportacions i els va demanar de mirar de fer un registre de la utilització de l’aparcament de bicis abans de tirar res endavant.

Durant una setmana, els infants van estar registrant les dades i van fer una petita estadística. Les conclusions a les que van arribar van ser:

  1. No feien falta més aparcaments de bicis.
  2. Aniria bé un aparcament per a monopatins.

Per això van estar mirant diferents propostes models, els seus preus…. i en vam trobar unes de fàcils i barates que fins i tot ja hem pogut implementar.

EL PATI HA MILLORAT AMB LES SEVES APORTACIONS i ho ha posat més fàcil al companys i companyes per poder tenir cura dels seus monopatins.

GRÀCIES  Marçal, Àlex, Isaac, Guerau i Pol

 

 

A ED. INF. HEM FET CODONYAT I UN BON ESMORZAR DE TARDOR

A l’aula d’educació infantil els nens i nenes ens hem aventurat a fer el nostre propi codonyat, doncs en el nostre racó de tardor i gràcies a la col·laboració de les famílies hem recollit diversos fruits de tardor, però especialment molts i molts codonys!.

Així doncs,  hem pogut gaudir del procés d’eleboració d’aquest dolç des del seu origen una fruita aromàtica i típica de la tardor. N’hem vist, tastat i olorat totes les seves versions; amagada sota una pell de vellut, deliciosament perfumada però difícil de consumir crua per la seva duresa i pel sabor àcid i astringent. Per aquesta raó, és típic que es prepari en forma de codonyat, que algunes vegades pot ser excessivament ensucrat. Hem de dir però, que ens ha quedat exquisit!!

Avui  ens l’hem menjat en un gran esmorzar de tardor on hi hem deixat cabuda a d’altres fruits del nostre racó i hem posat a prova l’habilitat i la destresa manual tot pelant-nos una mandarina.

Un tast variat on els sabors de tardor es combinaven dolçament en la nostra boca.

Senzillament deliciós!