Viu la ciència… amb molt de gust!

Sabeu que és el PH dels aliments? Nosaltres ho vam descobrir gràcies a l’ajuda de la Cristina i la Patrícia, de la URV, que ens van fer uns experiments a l’aula de ciències.
Ens van proposar uns reptes que havíem de resoldre i, a través de les hipòtesis inicials i l’experimentació ens vam poder respondre moltes preguntes: quins són els aliments més àcids? I els que menys ho són? Com podem saber l’acidesa dels aliments? Quins mètodes podem fer servir per saber-ho? Ens vam convertir en autèntics científics! Els alumnes de cicle inicial vam poder ordenar els aliments de més àcids a menys a través del suc de la col llombarda, que es un fantàstic mesurador de l’acidesa. A cicle mitjà, però, vam voler anar una mica més enllà i, a més de la col, vam utilitzar papers indicadors de PH. Finalment, els alumnes de cicle superior vam voler arribar fins a la mesura més exacta de l’acidesa i, per fer-ho, vam utilitzar el PH-metre que, ara sí, ens va donar un valor molt més exacte que amb els altres mètodes.

Moltes gràcies Cristina i Patrícia! Ens va agradar molt!!

Si cliqueu AQUÍ podreu veure totes les fotos.