On som

Localització

Raval Sant Ramon, 3

El Pla de Santa Maria (Alt Camp)

​     El Centre està situat dins del nucli urbà, a la urbanització Les Escoles. Forma part del complex educatiu i esportiu del Municipi.

Àrea d’influència geogràfica

El terme municipal de El Pla de Santa Maria té una superfície de 35 Km2 i una demografia de 2.266 habitants (2017). Limita amb els municipis de Cabra del Camp (N), Figuerola (O), Valls (SE), Alió (S), Vila-rodona (SE), Aiguamúrcia i el Pont d’Armentera (E). La vila es troba situada al sector NO del terme, a una alçada de 381 metres sobre el nivell del mar.

Dins del terme (a 2 o 3 kms. de distància de la població) es troben les urbanitzacions El Vedat, Torre Santa Maria i Baiona.

Entorn cultural

La població compta amb una trentena d’associacions culturals i esportives.

Són d’interès els següents indrets: L’Església Romànica (s. XII-XIII); el Carrer Major, amb portals medievals, l’Escola i la Casa dels Delmes, diverses cases pairals i portalades de pedra; la ruta de la Pedra Seca, l’Església Barroca de l’Assumpció (finals s. XVIII); l’Ermita de Sant Ramon (s. XVIII), la Fàbrica Tèxtil Martí, Llopart i Trenchs (1916) amb els habitatges del Poble Nou, i finalment els Aiguamolls, parada d’ocells en el seu viatge migratori.