Visita dels Agents Rurals de l’Alt Camp

Al llarg de tota la setmana passada ens van visitar els Agents Rurals de l’Alt Camp. Van passar per tots els cursos de primària i ens van ensenyar, entre altres coses, com tenir cura de l’entorn que ens envolta. Cuidar-lo es cosa de tots i totes i, gràcies a tot el que ens van explicar, vam poder comprovar-ho.

Els i les alumnes de 1r van poder conèixer els pirates d’aigua dolça. Van conèixer quins eren els animals autòctons i van descobrir que, els que no ho són, poden convertir-se en una plaga i amenacen a totes aquelles espècies que formen part del nostre ecosistema.

Els i les alumnes de 2n van aprendre a cuidar un animal de companyia amb l’ajuda del Bugui. Cal tenir-ne molta cura per procurar que aquest animal estigui bé i van aprendre a diferenciar quines eren les conductes bones i les que no ho eren tant. Es van adonar que són uns/es cuidadors/es fantàstics!

A cicle mitjà van aprendre que vol dir estar en perill d’extinció i per què hi ha animals que ho estan. A més a més van conèixer les curiositats i característiques de l’òliba i es van adonar que aquest animal és un gran raticida, ja que ajuda al les persones a controlar algunes plagues. Quin animal més fascinant!

Amb els i les alumnes de 5è van estar parlant sobre la fauna de la nostra comarca. Van poder conèixer la gran quantitat d’animals que hi viuen i, fins i tot, algunes curiositats molt interessants. Sabíeu que els falcons poden arribar a volar a 300km/h quan volen atrapar una presa?

Finalment, amb els i les alumnes de 6è van parlar sobre un tema importantíssim… La prevenció dels incendis i com podem cuidar els boscos que tenim al nostre voltant. Els van ensenyar alguns dels incendis més importants que hi ha hagut a Catalunya i les causes que els van provocar. Les conseqüències són més preocupants… Per què un bosc es torni a regenerar han de passar uns 50 anys!

Moltes gràcies als Agents rurals per venir i explicar-nos coses tant interessants!