QUI TOCA ARA?

El divendres dia 16 de desembre va tenir lloc a la Sala parroquial de l’Abadia l’acte que donava fer finalitzat el Projecte “Qui toca ara?”.

L’alumnat de sisè de primària al llarg del mes de novembre i desembre han treballat la tipologia textual de l’entrevista. És per aquest motiu que es van convidar botiguers i botigueres jubilats i jubilades del poble per a preguntar-los sobre les seves experiències al llarg dels anys pel que fa a la seva feina.

En primer lloc es va dividir, partint del treball de recerca del Roger Valls Montserrat: Evolució socioeconòmica dels establiments comercials del Pla de Santa Maria, l’alumnat de la classe de sisè en 10 àmbits: l’alimentació, carnisseria, peixateria, papereria, perruqueria, forn de pa i la pastisseria, ferreteria, sabateria, merceria, venda i serveis. Dins de cada àmbit s’hi van emmarcar els diferents establiments, a partir d’aquí es van fer grups d’alumnes per a poder fer les diferents entrevistes.

La majoria d’entrevistes van ser presencials, així doncs cada grup va prendre nota en el moment de l’entrevista i en el drive compartit es van anar contestant les diferents preguntes.

Es va parlar del titular i les entradetes i posteriorment es van anar redactant els diferents resums i es va preparar l’exposició oral. Pel que fa a la tasca del muntatge de vídeo hi van intervenir les docents. L’alumnat va realitzar la part critica i entre tota la classe van afinar el muntatge.

El divendres doncs va ser el dia en que es van reunir totes les parts implicades per a poder posar a la pràctica l’expressió oral.

A l’acte hi van ser presents l’alcalde, la regidora d’ensenyament, l’inspector i el president de la Cambra de Comerç de Valls, d’aquesta manera és va voler agrair als botiguers i botigueres jubilats i jubilades del poble els anys dedicats al comerç de proximitat, “quan la parada o la botiga era un espai de compra on fer-la petar una estona, un lloc de trobada…,  quan la gent no tenia pressa.”, com ens diu la Nuri Ferré Carreras.